Gå til innhold

Baleno 96 - ødelagt demper og 4wd

Ranger emnet

HexUaV

Anbefalte innlegg

Hei!

Moren min har en Suzuki Baleno 1.6 1996 mod der støtdemperne bak er helt ødelagt, nå når det er kaldt ute "synker" bilen helt ned sånn at hjulene kommer innenfor hjulbuene og det er ingen demping i det hele tatt bake da.

Så jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt nye dempere, helst så billig som mulig(inn og utland), har hørt at gassdempere skal være bedre og holde lengre, stemmer dette?

Også over til andre problem:

4WD fungerer ikke, ingen av bakhjulene trekker, har ikke testet det med hjulene i lufta, men den spinner kun på framhjula når det er glatt.

Så jeg lurer på hva som kan være feil he og hvor man kan få tak i deler til å fikse det.

Takker så mye for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er noe galt med RBC-koblingen din, normalt låser den seg så bilen blir stiv å kjøre og lager rare lyder i sving, men her er den kanskje helt uten tak.

Kan jo være andre ting, men denne ville jeg sjekket først, denne er som oftest lagervare hos merkeverksted.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang demper. Så har den nok frysi. Hatt flere tilfeller av det. Hvis du spruter varmt vann på den så heiser bilen seg igjen. Bytt demper. Tror faktisk de har dempere på biltema til baleno!

Ang 4wd. Så kan jeg nesten garantere at det er RBC koblinga di. Er bytte system på de, Så hvis du leverer den gamle så får du ny "billigere". Hvis du har tilgang til løftebukk så heis opp bilen, så er det bare å dytte forhjula rundt, å går akslen ut av transferkassa rundt så er det ikkenoe tvil, da er det RBC kobling. Hvis ikke så er diff/transferkasse defekt.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider