Gå til innhold

Mye feil på Focus, normalt?

inge416

Anbefalte innlegg

Hei! Ny p� forumet, men har sniffet rundt en liten stund.

Jeg sitter med en 2006 Ford Focus Hatchback. n� kj�rt 100600'ish kilometer, og i desember sendte jeg den inn p� �rlig service.

Iogmed at jeg kj�pte den fra en forhandler med 1 �rs garanti i januar 2012, antok jeg at det ville v�re lite feil, men n�r jeg fikk service rapporten fikk jeg et mindre sjokk, bremsene var ikke uforventet iogmed at det er delvis forbruksvare, og jeg kan v�re rimelig hard p� de i ny og ne.

Men kostnads overslaget kom p� 30,000 i reparasjoner, som selvf�lgelig ga meg bakoversveis.

Verkstedet sa at dette var litt over normalen, men at flere av feilene ikke var viktige, de kun ble skrevet grunnet fordi de pliktet til � informere om det.

Det jeg ser p� som de store sp�rsm�lene er:

Begge b�reramer forran.

H�yre & Venstre Lenkarm M/Kule

Arm bakre Hjuloppheng.

Skifte H�yre Casterstangsforing

Skifte begge Camberstagsforing

Ogs� en calipper som er g�en, men det er forbruksvare til dels.

Og viftereim som trolig m�tte byttes, meen forbruksvare.

Det jeg reagerer p�, er at etter rett under ett �r, og ca 18000 kilometer, s� har alle disse feilene dukket opp.

Ogs� det at de ikke har servicerapporten fra siste service f�r jeg kj�pte den, mens alle de andre ligger sammen me serviceheftet. Vet ikke om det skal lagres, eller om det bare var en av de forrige eierne som puttet de der.

Det jeg lurer p�, egentlig, er om jeg er blitt lurt, eller om jeg bare har v�rt uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var MYE på den km stand, men som verkstedet sier, det er vel ikke så mye som er viktig. Ville kjørt til EU kontroll jeg, og tatt det derfra. Noen gummiforinger i bakhjulsopphenget på disse kan se mye værre ut enn de egentlig er

Hvis bærearmene foran er pga opphengskule ville jeg kanskje skifta dem og

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider