Gå til innhold

golf 2 motorproblemer

Ranger emnet

tikka

Anbefalte innlegg

har en golf 2 1990 gti 16v med pl motoren. har et par spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare på.

har ny starter og nytt batteri. men av og til når jeg skal starte så høres det ut som batteriet er flatt. starteren går, så dabber den av, før den stopper helt. dette kan skje et par ganger. så starter den som normalt igjenn uten problemer. for og si det enkelt. så høres det ut som batteriet ikke gir nokk strøm til starteren. slik som skjer når batteriet er flatt. starteren bare klikker.

etter jeg har kjørt et stykke og motor blir varm. så begynner oljelampa og lyse. det er nokk av olje på kjerra. men når den begynner og pipe. så ruser jeg motoren en gang så slutter den og mase noen minutt før den begynner igjenn. kan dette være olje pumpen som tar ferie?

noen som har vert ute for noe av dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser jeg bare svarte på det ene spørsmålet ditt sist.

Lysende oljelampe er noe man absolutt skal ta seriøst, ellers kan du ende opp med å ødelegge motoren! Mål oljetrykket ved godt gjennomvarm motor, mål på tomgang og ved ca 2500 omdr. Til sammenligning har jeg på min ca 2.5 bar på tomgang og 5.5 bar på 2500 omdr.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

sjekk drivreimen din, den som får dynamoen til og ladde.

jeg var plaget med at den begynte sakte å lyse før den kom fult på.. så var det bare å ruse motoren en del ganger så reima klarte å bite tak igjen, så forsvandt det.

det var fordi det var en gammel reim, begynt å bli slakk i tilegg til at jeg ikke har noen plate under motoren så det sprutet mye vann opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider