Zanto Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Som overskriften sier. Hva er forskjellen på Xenon og Bi-Xenon? Hva er best? Fordeler og ulemper? Her er 2 linker, og prisen er ikke galen. Fikk de gjennom Ekstralys.no Takk Siter 1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing) 1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt) 2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt) 2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Bi-xenon betyr at det er xenon på både nærlys og fjernlys. Ser ingen linker Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zanto Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Bixenon: Xenonpære til originale systemer Og xenon: Xenonpære til originale systemer beklager, glømte de vist :) Da høres det ut som Bi-Xenon er best da? Minstiller seg automatisk inn når jeg slår på bilen. Siter 1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing) 1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt) 2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt) 2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Bixenon er akkurat som ei H4 refelktor.. Fjern og nær i samme linse. Ihverfall på min passat 3c :) Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Bixenon er akkurat som ei H4 refelktor.. Fjern og nær i samme linse. Ihverfall på min passat 3c :) Samme pære med skjerm som sleider over ved nærlys :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 På orginal Bixenon lyser pæra på full styrke hele tiden, men er en klaff i linsa i lykta som løftes når du skrur på fjernlys. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zanto Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Ok, så Bi-Xenon er det dere ville ha gått for? For meg høres det ut at Bi-Xenon er det beste! Men hører også ut som det kan vere feil med den klaffen som løftes når man skrur på fjernlys? altså at det kan bli mekanisk feil på den etter en tid? Siter 1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing) 1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt) 2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt) 2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Januar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Altså, bixenon er akkurat like bra som vanlig xenon. Men om du skal montere xenon i en pæreholder der du har H4 MÅ du har bixenon. Om ikke mister du langlyset. Om du skal montere i en H1, H3, H7, H8\H11, D2S\R sokkel MÅ du ha "vanlig" xenon. Xenonpæra skal passe i den sokkelen du skal montere i, er ikke universalt. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Du har linka til 2 pærer som er beregna til biler med original xenon. D2S pærer er beregna for biler med linselys. D2R pærer er beregna for biler med åpen reflektor. Iallefall ein del Volvo og Mercedes modeller har dette. Om det er bixenon eller ikkje, er jo avhengigt av bilen. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zanto Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Du har linka til 2 pærer som er beregna til biler med original xenon.D2S pærer er beregna for biler med linselys. D2R pærer er beregna for biler med åpen reflektor. Iallefall ein del Volvo og Mercedes modeller har dette. Om det er bixenon eller ikkje, er jo avhengigt av bilen. Ja som jeg sa, jeg spurte på Ekstralys.no og gidde dem skilt nr mitt. Han sendte tilbake svar med desse to linkene og sa de begge passet. Ja jeg har en Mercedes c180 2005 kompressor Siter 1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing) 1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt) 2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt) 2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Bilen leveres vel med begge deler. Noen har bare xenon i nærlys mens andre har xenon som fjernlys også (bi-xenon.) Å leser du hva det står om pærene så står det Samme pærer brukes om du har bixenon eller vanlig xenon. Det som er forskjellen på dem er som todleif sier. D2S:Brukes kun i biler med linselys D2R:Brukes bare i biler med åpne reflektorer (ikke linselys) Er jo bare å se på lykta forfra så ser du jo om det er linse inne i dem eller om det er en vanelig lykt.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zanto Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Men i instruksjonsboken står det punkt 3: Halogenforlykter Nærlys :H7 55 W Biexenon-forlykter Nærlys: D2S-35w Punkt 4: Halogenforlykter fjernlys :H7 55 W Biexenon-forlykter Fjernlysspot H7 55 W Hvordan vet jeg hvilken jeg skal ha? skjønner ikke dette :) Nummer 4 er innelykten og 3 er ytterlykten. takk Siter 1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing) 1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt) 2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt) 2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenonkungen Skrevet Januar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 (endret) Men i instruksjonsboken står det punkt 3: Halogenforlykter Nærlys :H7 55 W Biexenon-forlykter Nærlys: D2S-35w Punkt 4: Halogenforlykter fjernlys :H7 55 W Biexenon-forlykter Fjernlysspot H7 55 W Hvordan vet jeg hvilken jeg skal ha? skjønner ikke dette :) Nummer 4 er innelykten og 3 er ytterlykten. takk Bi-xenon betyr egentlig at xenonpæren for nærlyset også hjelper til på fjernlyset ved hjelp av en mekanisk bevegelse, og det er riktig som du sier at ofte på slike bi-xenon pærer av dårlig kvalitet så kan det oppstå "feil med den klaffen som løftes når man skrur på fjernlys". Biler som har xenon på både nærlys og fjernlys behøver derfor ikke å ha bi-xenon, selv om det er en vanlig feil at det ofte kalles bi-xenon når bilen har xenonlys på både nærlys og fjernlys. Kort fortalt, bi-xenon betyr at xenonpæren for nærlys har en mekanisk bevegelse når fjernlys settes på. Linkene du postet var på D2S og D2R pærer, noe som ikke har noe å gjøre med bi-xenon eller ikke. Forskjellen på disse to pærene er kun at D2S er for biler med original xenon i prosjektorlinse (f. eks ny V50) mens D2R er for biler med original xenon i åpen reflektor (f. eks V70N). Har du original xenon med spesifikasjonene over på din bil så skal du ha D2S pærene, og vanlig H7 halogen pærer på fjernlysene. Men om din bil har halogen fra før med spesifikasjonene over og du ønsker å konverterer til xenon, så trenger du heller ikke å ta hensyn til problemstillingen om bi-xenon ettersom din bil da har vanlige H7 pærer på både nærlys og fjernlys. Skal du konvertere enten nærlyset eller fjernlyset til xenon så må du kjøpe 1 stk. xenonkit, og skal du konverterer både nærlys og fjernlys til xenon så må du kjøpe 2 stk. xenonkit. Her er hva du bør tenke på.... Nærlys: Har du åpen reflektor så kjøp H7R xenonkit, men har du projektorlinse så kjøp vanlig H7 xenonkit. Fjernlys: Kjøp H7 xenonkit med hurtigtennende ballast. Og en liten ekstra anbefaling er 35W på nærlys, 60W på fjernlys og fargetemperatur 4300K på begge. Lykke til! =) Endret Januar 10, 2013 av Xenonkungen Siter Xenonkungen.com We Light You! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zanto Skrevet Januar 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2013 Her er nå 1stk bilde, vet ikke om det hjelper så mye! Siter 1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing) 1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt) 2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt) 2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2013 Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til, så hvis du forklarer skal jeg prøve å svare deg. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg