Gå til innhold

Mistet papirer, hvordan ordne opp?

Ranger emnet

pebe1

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en gammel BMW som det mangler papirer på, og det skal jeg ordne opp i uansett hvor vanskelig det blir.

Problem 1: Jeg har funnet Understellsnummeret (7 siffer) og kontaktet han bilen står registrert på. Han hadde ikke hatt bilen siden 92! Er det bare å skrive salgsmelding med han og levere inn, så får jeg vognkort ved registrering av bilen?

Problem 2: Den lille plata med understellsnummer og det på er revet bort, hvordan får jeg tak i ny? Kan jeg EU-godkjenne bilen uten den? Understellsnummeret står skravert inn i karosseriet rett ved siden av der plata var.

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mr.X, stikk innom BT og få vite hvem bilen er registrert på. Ta kontakt med vedkommende og få han til å få tak i nytt vognkort (tapsmelding), samt skrive under på dette (del 2) slik at du kan få bilen registrert på deg.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen ikke har ny type vognkort, med del2, så behøver du vel ikke skrive tapsmelding for vognkort.

Siden du allerede har funnet og kontaktet personen bilen er registrert på, så bør det vel bare være fylle ut salgsmelding som han signerer.

Har du sjekket chassisnummeret på: EU-kontroll - vegvesen.no

Og verifisert eier med tekst-melding: REGNR bilnummeret, til 2282.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant Bwana, jeg tolket det dithen at han ikke hadde vognkortet siden han skrev at han manglet papirer på den. Men som du sier, har bilen gammel type vognkort så trengs ikke nytt, og dersom han vet hvem den er registrert på så er det bare til å sende inn melding om eierskifte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del opplysninger om bilen av det 7-sifrede nummeret, sjekket om eu-kontroll (sist godkjent i 1989:-) og sjekket med 2282. Da får vi håpe dette er hele rammenummeret, selv om biltilsynet sa det var 17 siffer. Men de er jo ikke vant med skikkelige biler fra den tiden:)

Tusen takk for mange gode tips på kort tid!:)

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider