Gå til innhold

Problem med dashbordet!

Ranger emnet

tommybee

Anbefalte innlegg

Er vel ikke verre enn at du har ei prøvelampe og setter den på ledningen som går ut i fra lysbryteren og til instrumentet. Er det ikke strøm ut i fra lysbryteren på den ledningen så har du funnet feilen.

:shake

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei prøvelampe består av en tynn spiss og ei klype, denne klypa setter du til jord. Så tar du spissen på prøvelampa og setter den på den ledningen som går ut i fra lysbryteren som er til instrumentbelysning. Er det strøm ut derifra og du ikke har noe lys i instrumentene så har du eliminert at feilen ligger i lysbryteren. Bedre og finne det ut enn at du tror ditt og datt. Så kan du feilsøke videre derifra ;)

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblet ut min bryter å satte inn en som fungerte fint fra før av og var i daglig bruk! HELT samme modell. det som skjedde var at når ej vridde om nøkkelen small boksen og røyk kom ut, senere viste det seg at når vi satte boksen tilbake der vi lånte den fra, så fungerte ikke instrumentlysene der! fungerte ikke i de HELE tatt, menst mine på min hovudbryter forsatt fungerer avogtil i 1-2min før det forsvinner! verkstedet mente det må ver en ledning en plass som forårsaker dette???

forklarer ikke hvorfor en helt samme modell av hovudlysbrytar eksploderte når jeg prøvde den i bilen min, menst med min skjedde det ingenting med.. verkstedet kunne heller ikke forklare dette! noen aning dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider