Gå til innhold

Lekkasje bakluke 3bg 2005

Ranger emnet

Boneripper

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om andre har opplevd dette enn meg, da et kjapt google-søk ikke ga meg så mye mer å gå på;

Var med fruen i dag på en vanlig lørdagshandel, og da jeg skulle åpne bakluken fikk jeg ikke den opp som normalt.

Hørte ingen lyd/respons på sentrallåsen da jeg åpnet bilen via fjernstyring, og måtte derfor låse opp "manuelt" med nøkkel.

Hadde problem med dette for en måneds tid siden også, men da gjaldt det generelt sentrallåsen og instrumentbelysningen. Mistenkte fukt, og sjekket sikring, som var røket; Byttet uten videre feilsøking og alt har fungert til nå uten problem.

MEN, da jeg åpnet luken i dag rant det nærmest en halv liter med vann ut fra baklukens interiør og ned på gummimatten :angry:

Mistenker en kortslutning/defekt på bakluken pga vannet -men resten av dørene virker, så ingen sikringer har røket, så langt jeg vet.

Men vil ikke bare skifte en sikring, om det skulle være problemet. Jeg vil tette det jeg mistenker å være en lekkasje;

Noen som vet om det er vanlig med lekkasje på bakluken, og evt hvor det kan komme fra/være verdt å sjekke om er tett?

Bilen er en 2005 3bg stv comfortline 1,9Tdi

Takker for alle svar og tips!

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det vere spylarvæske som lek inn i døra? På min bil lak spylarvæska ut og ned i motoren til sentrallåsen, og tørka ut alt der bak. Sentrallåsmotoren låste seg, og låsen til nøkkel måtte smørjast kvar gong eg prøvde å bruke den. Det var akslingen til viskararmen som var knekt, og spylarvæska går gjennom den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
kan det vere spylarvæske som lek inn i døra? På min bil lak spylarvæska ut og ned i motoren til sentrallåsen, og tørka ut alt der bak. Sentrallåsmotoren låste seg, og låsen til nøkkel måtte smørjast kvar gong eg prøvde å bruke den. Det var akslingen til viskararmen som var knekt, og spylarvæska går gjennom den..

Viste seg når jeg skrudde av panelet på bakluken at det var eiret/rustet rundt på hele metallfestet på selve "håndtaket" med microbryter/trykkføler. Fant ut at pakningen var morken/glipe i, så fikk tak i ny på møller for 300kr, og byttet. Vannet har samlet seg litt og litt, så tilslutt kom dammen. Nå er det derrimot tett og fint, har kjørt uten panel en stund bare for å se etter fuktdannelse. Men er helt tørt nå ;)

Tut og kjør! :drive2

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider