Gå til innhold

Audi a4 kjøp

Ranger emnet

eXeCute

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå i en alder av 17 år, snart 18. Tenker derfor mye på å skaffe meg bil. Jeg har lenge sett forskellige biler, men jeg har aldri kommet frem til en helt bestemt en heller.

Jeg fant da fram en a4 som selges på finn: Audi A4 1995, 186 000 km, kr 19 530,- -

Virker denne okei? Jeg tenkte tidligere på å kjøpe en bil med en høyere prisklasse, men jeg har veldig lyst til å kunne gjøre litt med bilen selv, og koste på den endel kroner for at den skal bli mere "min smak".

Derfor, ser denne grei ut? Vanligvis pleier jeg å sjekke opp anbefalinger av firmaet før jeg kjøper biler, men denne bruktbilforretningen er mere ukjent.

Takk for svar!

Om noen skulle lure over hva jeg ville gjort med bilen, er å lakkere om, inn med turbo og nye dekk samt felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal inn med turbo er det MYE bedre å kjøpe en ferdig 1.8turbo originalt. Da slipper du å bygge om motoren + krangle med BT

Og kan heller ikke si jeg synes det er et så godt kjøp det der. Har nok sett andre 1.8 og 1.8t i bedre stand til samme pris +/-

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal inn med turbo er det MYE bedre å kjøpe en ferdig 1.8turbo originalt. Da slipper du å bygge om motoren + krangle med BT

Og kan heller ikke si jeg synes det er et så godt kjøp det der. Har nok sett andre 1.8 og 1.8t i bedre stand til samme pris +/-

Da dropper jeg enten turbo eller kjøper 1.8T, leste litt om det etter jeg postet emnet og, så da finner jeg andre enkle løsninger!

Etter det jeg har sett på finn i nærområdet mitt, altså 1.5 times kjøretur fra vestfold uten bestemt vei syns jeg jo denne virka ganske ok..

Men jeg leter videre, og om jeg ikke finner noen andre stikker jeg til drammen og tar meg en titt, om ingen totalt fraråder meg det da..

Endret av eXeCute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke en veldig upris, skal jo ha med 3mnd? bruktbil garanti noe som kan være fantastisk fint på disse bilene, mtp på forstillingen og andre slitedeler...

Og km-standen var ikke noe høg heller på en så gammel bil..

Tenker jeg på også, syns det ikke så så galt ut i forhold til de andre bilene som sto ute i samme prisklasse.

Lurer på en ting, hvordan er prisen på forsikring på a4? Starter nok med 0 bonuspoeng, men om den er for høy blir den nok satt på en av mine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke galt! Da starter man nok med 20%, bare jeg som er litt uviten innen bilforsikring og slikt!

Men er dette en grei førstegangsbil, eller burde jeg sikte meg mot noe annet? Audi er jo kjempefine biler, men jeg har aldri hatt en eldre modell før, vi har nå til dags dato en a6 Allroader 08 modell, og det er jo greit mange år i forhold til 1995.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da hatt bil før, men ingen av de har vært registrerte. Bor på gård, så har hatt egen bil siden jeg var 13 og kjørt endel siden da, ettersom jeg har hatt 300 mål med jord og flere veier å leke meg på.

Er nok ingen proff innen bilkjøring, men jeg tror nok ikke jeg blir den første til å kjøre ut, selv om det gjerne kommer til å skje en gang!

Først siktet jeg meg mot en pris fra70-100 000 kroner, men det er jo min første bil, så da kan vell ikke en bil til 20 000 være så gæli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla, jeg bor også i vestfold og har en 2000 mod a4 1.8tq. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet litt og sett hva som kommer på finn... jeg har likt hengerfeste som på den du linket til, jeg HATER det. ødelegger hele utseende på bilen. Og hvis du hadde i planene å sette i en turbo på en orginal 1.8 så hadde jeg heller spytta i noen tusen til og kjøpt en 1.8T.

Det er første bilen min så jeg betaler 16500 kr på min 1.8tq i året. Noen forsikringselskaper skulle ha 35-50k.... :nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla, jeg bor også i vestfold og har en 2000 mod a4 1.8tq. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet litt og sett hva som kommer på finn... jeg har likt hengerfeste som på den du linket til, jeg HATER det. ødelegger hele utseende på bilen. Og hvis du hadde i planene å sette i en turbo på en orginal 1.8 så hadde jeg heller spytta i noen tusen til og kjøpt en 1.8T.

Det er første bilen min så jeg betaler 16500 kr på min 1.8tq i året. Noen forsikringselskaper skulle ha 35-50k.... :nono:

Da er vi visst fra Tønsberg begge 2! :)

Tror nok jeg dropper planene om turbo i en 1.8L. Jeg venter heller å ser om det kommer flere biler ut, men vi får se..

Sjekket ut forsikring, ble sagt i telefonen at prisen kom på 30 000. Sjekka på finn.no med forsikring gjennom penger.no, der det sto at del kasko kom på 11 000, men det er jo Terra da..

Jeg vet ærlig talt ikke nå, har jo lyst på en bil som er litt ungdommelig, men det er jo billig med japser, men det er ikke så fint etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi visst fra Tønsberg begge 2! :)

Tror nok jeg dropper planene om turbo i en 1.8L. Jeg venter heller å ser om det kommer flere biler ut, men vi får se..

Sjekket ut forsikring, ble sagt i telefonen at prisen kom på 30 000. Sjekka på finn.no med forsikring gjennom penger.no, der det sto at del kasko kom på 11 000, men det er jo Terra da..

Jeg vet ærlig talt ikke nå, har jo lyst på en bil som er litt ungdommelig, men det er jo billig med japser, men det er ikke så fint etter min smak.

Jeg har forsikringen min igjennom IF, delkasko. Fikk pris på 22k, men fatter ringte inn og pruta :D Jepp, jeg bor i Tønsberg. Har en svart sedan, kjører alltid med grøfte og parklys. LED pærer på skiltet. Har det stygge hengerfestet også, så du kommer sikkert til å se meg etter hvert ;) Hadde jeg vært deg hadde jeg sett på denne: Audi A4 1.8T 150HK *ALLE SERVICER! 1997, 152*000 km, kr 39*930,-

og denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38924546

Lenke til kommentar
Del på andre sider