Gå til innhold

Erfaring med TC motor

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Takker for tilbakemelding!

Ringte auteknikk for en stund tilbake angående overhaling av g-lader, svaret jeg fikk var " Vi har gjort". Ble liksom ikke helt overbevist av det svaret der...

Så fikk jeg hint av en kamerat om at jeg skulle ringe TC motor, ringte bort igår. "hei, autoteknikk" sa han da, er TC motor og auteknikk det samme...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Takker for tilbakemelding!

Ringte auteknikk for en stund tilbake angående overhaling av g-lader, svaret jeg fikk var " Vi har gjort". Ble liksom ikke helt overbevist av det svaret der...

Så fikk jeg hint av en kamerat om at jeg skulle ringe TC motor, ringte bort igår. "hei, autoteknikk" sa han da, er TC motor og auteknikk det samme...?

Auto Teknikk er JÆVLIG dyktige, utfra hva jeg har funnet ut. Når det komme til turbo og kompressor, tror jeg du skal lete en liten stund før du finner noen som har lik peil som de. Tommy kjører Rally, og har en løpsbil som står der oppe, og far, Vidar trehaue, er visst han som tuster rundt og kan det meste.

Min G lader var den andre laderen de så. Den første hadde han tatt ut av en bil som hadde fått havari på G laderen, den var håpløs. Min lader var nr 2 som de så, Tommy tok å skrudde denne ut, overhalte denne og satte den på plass. Pris? 3500 kr inkl inn og utskruing, overhaling og teflon fett som skal smøres enn eller annen plass i laderen. Overhalings settet hadde jeg selv. Så total overhaling kom på ca 6500 kr.

Denne laderen var i litt dårlig form, og rillen der Apex'ne skal ligge var bøyd enkelte plasser, men dette dro Tommy opp igjen med en drill, boret feil vei, så vi fikk fikset det. Denne laderen dro godt over 1990 (255) etter overhaling og innkjøring. Jeg har bare hyggelige ting å si om TC motor, de er profesjonelle, og vet hva de holder på med.

Jeg kommer i allefall til å bruke dem igjen når jeg skal gjøre noe mer med min bil, på effekt siden.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Åpner en gammel tråd jeg, noen som vet om autoteknikk har kunnskap med APEXi Power FC? Noen andre som har erfaringer med dem? Jeg er på utkikk etter noen som kan få tunet bilen min så fort som mulig.

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider