Gå til innhold

Golf 3 service. 30000 eller 60000 km service?

Ranger emnet

steini777

Anbefalte innlegg

Jeg har en golf 3 som jeg tenker å ha på service snart. Den har gått 156000 km og er 1998-modell.

Prisene under er uten oljeskift (olje og oljefilter). Er dette er bra tilbud? Hvor mye koster det i norge ca?

Har fått pris i danmark:

30000km: 1000kr + pollenfilter inkl alt

60000km: 2500kr + alle filtre inkl alt

Også lurer jeg på, hva er forskjellen på disse to servicene siden prisen er så forskjellig?

Det er ca 5 år siden sist service og forrige var på 90000 (eller 125000 hvor bare registerreim ble byttet)

Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er å bytte olje og filter ca hver 10-15000 Km, eller minst hvert år.

Så bytter du kupé- og luftfilter, samt tennplugger ca hvert annet år.

- samt se over at alt er er i orden, sjekke dekk, spyleveske, smøre dørhengsler, . . .

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er å bytte olje og filter ca hver 10-15000 Km, eller minst hvert år.

Så bytter du kupé- og luftfilter, samt tennplugger ca hvert annet år.

- samt se over at alt er er i orden, sjekke dekk, spyleveske, smøre dørhengsler, . . .

--

Så du mener at servicen egentlig ikke er noe viktig, så lenge jeg sjekker disse tingene? Jeg har dessuten haynes boka som kan hjelpe meg en del.

Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg mener ja.

Dette forutsetter at du har litt forhold til bilens tilstand selv.

Du skifter selv hjul høst og vår. Da ser du samtidig over bremseskver, gummimansjetter, støtdempere m.m.

Sjekk av hjuloppheng etc. gjøres hvert 2. år ved EU-kontroll, om du ikke merker noe galt ellers.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice :P hva med tennplugger? sikkert 5 år siden de er byttet også, men den starter alltid greit. Bør de byttes uansett?

Tennpluggene nevnte Bwana i innlegg #2, skift hvert 2. år / hver 20-30' km.

Skift gearolje (manuell kasse) dobbelt så ofte som du skifter registerreima.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider