PetterAsak Skrevet Januar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 Heisann! Jeg har i dag montert åpent luftfilter på min 1.8t. Jeg lurer på hva man gjør med luftmengdemåleren nå når den ikke sitter i filterhuset lenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Hva mener du med "hva man gjør med LMM"? LMM kan ikke fjernes, altså den må være i bruk, ei heller er den videre glad i luftfilter som er oljeinnsatt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 tøft med slike luftfiltre ser du ....rått med litt mer lyd.....skal sikkert borre hull i potta også!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterAsak Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Lmm sitter skrudd fast i lokket på "luftfilterboksen" orginalt. Etter jeg har satt på åpent henger den bare der (tilkoblet med ledninger) , men måler ingenting. ser du den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Ja, jeg ser den, er derfor jeg skriver at den MÅ være i bruk. Ellers vil motor gå i nødmodus med redusert effekt som resultat. Den er ikke til pynt ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterAsak Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Hva anbefaler du? Kjøpe type sylynderformet lmm på biltema og kjøre filter i den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Min anbefaling er å la det være originalt, slipper da å handle ny LMM (de på Biltema er ikke akkurat videre bra), slipper LMM-feil grunnet oljefilm fra filteret og slipper redusert effekt siden motor suger varmere luft når den må hente den i motorrommet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterAsak Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Okey sjef. Jeg ser hvor du vil henn. Hva med å ha det åpne luftfilteret inne i boksen med lmm koblet til som vanlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Det blir noe annet, om du får plass da. Men om det er oljeinnsatt filter vil du uansett få problemer nokså snart ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Skru av LMM fra luftfilter boksen, og skaff deg denne (bilde under) skru den på samma siden som luft boksen satt Da får du brukt LMM sammen med sportsfilteret. Eksempel bilde Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterAsak Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Veldig bra Karlsen. Hvor kan jeg da få tak i dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Sist jeg drev med det tullet der så kjøpte jeg den på biltema. Så du kan jo høre der :) http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Filter/Luftfilter/Adapter-sportluftfilter-33217/ Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterAsak Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Da er alt i orden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg