Gå til innhold

Min caddy mk1

Ranger emnet

Patbitch

Anbefalte innlegg

Handla ny caddy igår som jeg tenkte jeg pusse litt på.

Men siden jeg er BMW mann og egentlig hater vag så må jeg nesten spørre. Kompisen min som har 2 golfer lurte først på dette men ingen av gutta visste og heller ikke selgeren.

Så da spør jeg.. Mk1 eller mk2?

Er 1.6 L 1990 modell hvis det har noe å si.

Noen som forresten har noe forslag om åssen motor jeg kan putte i denna uten forgasser?

Og om noen har emblemfri grill med plass til 2 og ikke 4 lykter?:)

[ATTACH]35855[/ATTACH]

post-73208-13804854737852_thumb.jpg

Endret av Patbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig! Ja caddyen er dritkul den ass. Bare litt mer jobb før min begynner å bli bra. Rustbobler all over xP

Tips til billig senkesett? Justerbare forran og bak?

Monterte de kuleforma chrom speilene fra Biltema idag forresten. Helvete å montere men ser bra ut da :)

Endret av Patbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da virker det som at dette ble en prosjekt tråd istedenfor så da får vi begynne ordentlig.

Bilen er en vw caddy 1990 modell, 16 L automat.

Gått enten 190 000 eller 290 000. 190 000 er mest sannsynlig med tanke på rust og slitasje.

Bilen er forhåndsvis strøken utenom rustbobler overalt egentlig og en bulk på passasjerdøra og en liten ved håndtaket på bakluka.

Kjøpte bilen av en fyr på Grefsen (Oslo) for 5000, som sa at bilen hadde gått 90 000 så jeg trodde jo dette var et kupp, noe som viste seg å ikke være. Men bilen starter og går uten problemer så er storfornøyd.

Men har vært en del å gjøre på denne kjerra, siden den er brukt lite de siste årene og stått mye. Når den gamle eieren skulle flytte bilen løsna belegget på bremseskoen på passasjersiden bak, så dette ble fiksa i "bushen" ved salg. Eieren sa også at forgasseren var byttet så denne måtte justeres fordi bilen gikk ujavnt.

Med litt skruing og ettersyn fant vi ut at forgasserflensen var trekkspill med hull, så denne måtte byttes samt noen andre slanger.

For sikkerhetsskyld lufta vi bremsene, og bytta noen pærer iogmed at bilen var på EU kontroll på fredag. Noe bilen skulle vært på i august så har vært mye stress rundt dette siden bilen er beært avskilta =P

Gikk selvfølgelig ikke igjennom pga forskjellig bremsekraft på bakbremsene (mer enn 30%), nærlysene måtte justeres, og ryggelys og parklys måtte skiftes.

Så nå har vi bytta bremsesko på motsatt side og lufta bremsene en gang til og bytta enda mer pærer.

Og nå går bilen som bare det. Dritmorsom å kjøre!

Ellers ble alt av interiør, unntatt dashen tatt ut for rengjøring. Bilen hadde stått i veien for brannvesenet ved en brann på økern så ruta ble knust, bilen ble flytta og stått med knust rute i to uker. Eieren mente det var muggsopp i setet men det var kun i noen hull i ramma under setet, noe som er ubetydelig.

Ellers var coupeen full av glasskår som er fjernet. Lå tilogmed i hanskerommet så er noen som ikke har brydd seg så mye om denne bilen for å si det sånn.

Også har jeg satt på setetrekk siden setene er ganske strøkene, og dette blir en arbeidsbil så da blir det slitasje. Litt bedre stereo er satt inn, selvfølgelig vaska hele interiøret (med håndkle og vann xP) og fjerna tåkelysa forran. Ny grill og lyktesenker er bestilt fra werk34 og er på vei =)

Når jeg kjøpte den var det ene sidespeilet borte, og det andre var rusta ihjel ble nye kjøpt på biltema.

Disse passa ikke for å si det sånn, så de varte til vi fikk parkert tralla i garasjen. Nye ble kjøpt på bilxtra og varte gjennom eu-kontrollen, til nye speil ble kjøpt inn på biltema og sitter på nå, og blir en stund.

300 spenn rett i dass for speil =P

Planene framover er å senke tralla (neste måned en gang) og lakke med biltemaboks til sommern.

Siden dette er bil nr 3 i rekken blir ikke denne høyst prioritert på lista men vil bli tatt vare på =)

Så nå venter vi på etterkontroll på mandag og håper på det beste.

Disse bildene ble tatt på onsdag. Har ikke blitt så mye bilder etter dette men det kommer.

post-73208-13804854739886_thumb.jpg

post-73208-1380485473996_thumb.jpg

post-73208-13804854740008_thumb.jpg

post-73208-13804854740102_thumb.jpg

post-73208-13804854740147_thumb.jpg

Endret av Patbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

tatt litt tid med bilder her men har jobba litt med motor og defa og slikt så har ikke vært så mye å ta bilde av. men nå fikk jeg ny grill og lyktesenker i posten idag så da blir det bildings =)

[ATTACH]36102[/ATTACH]

[ATTACH]36103[/ATTACH]

[ATTACH]36104[/ATTACH]

[ATTACH]36105[/ATTACH]

post-73208-13804854748582_thumb.jpg

post-73208-13804854748626_thumb.jpg

post-73208-13804854748663_thumb.jpg

post-73208-13804854748702_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider