kristoffer12 Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 [ATTACH]35857[/ATTACH] var uheldig på det glatte føret og føyk rett inn i en fortauskant. holdt vel rundt 25-30 km/t tenker jeg, så det smalt greit. var kun venstre fremhjul som traff kanten. uansett, noen med lignende erfaringer som kan anslå hva som muligens er skadet? (dekket er iallefall punktert!) kanskje dere i tillegg vet en ca pris på reparasjon? kan legge til at når bilen skal gå rett frem står rattet "opp ned". på forhånd takk for hjelpen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Velkommen til bilforumet, Leit med bilen. Du skriver ikke hva slags bil du har, så det er litt vanskelig å gi helt sikre svar, men siden vi er litt synske, og det er VW hjulkapsler på den, så tipper jeg inntil videre på f.eks Golf mk3 fra ca 1995. Her er et bilde av forstillinga så har du til hjelp når du kikker under bilen. Volkswagen Workshop Manuals - Golf Mk3 - Removing and installing subframe, anti-roll bar and suspension link (basic running gear) Det viktige spørsmålet er om det bare er bevegelige deler som bærearm (4) eller fester / bolter som er knekt, eller om den faste tverrgående traversen (16) er ødelagt. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Synes hjulet stod vel langt bak så Bwana har nok rett når han antar traversen er skadet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Tipper på bærebru(4) jeg Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Tipper på bærebru(4) jeg Også kalt travers :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer12 Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 riktig angående hvordan bil jeg har, @Bwana. Og tusen takk for bildet av forstillinga! Hvor mye blir reparasjonen på cirka om både nr 4 og 16 er skadet? Har ikke jekk så får ikke kommet meg under bilen og sett, så det eneste jeg kan si ang. skaden er at hjulet er flyttet bakover og rattet svinger feil. Tusen takk for hjelpen så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 4 koster ikke mye, 16 derimot koster en del. Om begge deler må byttes (på verksted) så kan det fort bli dyrt. Traversen (4) byttes på en halv time, byttet to slike for et par måneder siden. Etterpå må du ha hjulstillingskontroll. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 har du peiling selv , så kan du jo altids kjøpe ein delebil , ofte de greieste når du har vert i et sånnet smell :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Jeg vil tro at bærebrua svikter før traversen så det beste er nok og få den opp på en bukk og få sett på skadene. Ny bærebru og en forstillingskontroll kan jeg tippe vil koste rundt 5-6 tusen sånn ca!. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer12 Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 meget hyggelige folk her inne :) skal få tak i en bukk ila de nærmeste dagene så jeg får sett på det. kan også ta et bilde av understellet og legge det ut her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Også kalt travers :) Vil nå påstå nr 4 er kalt bærearm og nr 16 er travers men. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Vil nå påstå nr 4 er kalt bærearm og nr 16 er travers men. Kommer an på hvor man er i landet. Heromkring kalles 16 for subramme og 4 for travers (grunnet sitt trekantoppheng). Noen kaller det endatil flyndre, men forstår godt hva du (og andre) mener :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg