Gå til innhold

El-vifte

Ranger emnet

Mambo

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mambo

Hvor mye hjelper det med elektisk vifte og hva hjelper det for?

hørt at det hjelper ca 5hk og at det hjelper mest på acc'en...

eneste det hjelper mot er vel den javla volvo suselyden.. Har el-vife. er deilig aa bli kvitt "suselyden", men tror ikke du faar saa mye effektokning. beer

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik H

eneste det hjelper mot er vel den javla volvo suselyden.. Har el-vife. er deilig aa bli kvitt "suselyden", men tror ikke du faar saa mye effektokning. beer

Mye styr å få skifta det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke værre enn å ta seg en tur på høggern og skru av vifta på en bil som har el vifte.. det kosta meg 100 kr for en som satt på en 626 eller no. så var det litt tilpassing med vinkelsliper og borring av hull så passa den på radiatoren.

kobla til en bryter inni bilen så jeg måtte skru den av og på manuelt.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

er ikke værre enn å ta seg en tur på høggern og skru av vifta på en bil som har el vifte.. det kosta meg 100 kr for en som satt på en 626 eller no. så var det litt tilpassing med vinkelsliper og borring av hull så passa den på radiatoren.

kobla til en bryter inni bilen så jeg måtte skru den av og på manuelt.

litt kjipt å glemme å skru den på..

Fant ei svær gammel vifte i verkstedet hjemme, lurer på om jeg kan sette på den? åssen veit jeg om den flytter nok luft a?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

litt kjipt å glemme å skru den på..

Fant ei svær gammel vifte i verkstedet hjemme, lurer på om jeg kan sette på den? åssen veit jeg om den flytter nok luft a?

Den funker helt sikkert greit.. min vifte er ikke spesielt stor men har ingen kjøleproblemer..

er jo mange måter å koble vifta... kan gjøre som meg.. lettest men må huske å skru den av og på. du kan kjøpe termostat som du borrer inn i radiatoren og skur på vifta automatisk.. litt mer knot. eller du kan koble den på et rele som gjør at du kan skru den av og på manuelt, men hvis bryteren står "på" skrur den seg fortsatt av om tenninga er av..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :)

Testet vifta nå, den er nesten like stor som orginal vifta, og har sikkert 10 000 rpm :D

Denne må da klare å kjøle stakkars b20`n så det holder..

Kobler opp eget relè med styrestrøm fra en sikring som har strøm kun ved tenning og setter så en bryter på den....

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska å montere el.vifte.. tar dåkker bære den originale rett av på vannpumpa ja..? kansje litt domt sport..:rolleyes: mi vifte går konstant, så trur den sluresaken e gåen.. hehe... næste bli el.vifte..

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider