Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få ut av en VW Golf GTI 16V 1989mod?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på hvor mye kan jeg få ut av en vanlig VW Golf GTI 16V 1989mod?

Kom med forslag, alt fra turbo til fartstriper :D

og hvis dere hadde giddet og skrevet f.eks. hvor mye det ville ha kosta og puttet i en turbo eller andre deler som får bilen til og sparke bedre...

Er det ikke 136 org. hk. i en GTI 16V?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

139 hk orginalt uten katalysator og 129 med, siden den er 89 så har den vel katalysator? tja du kan jo få en del ut, kommer anpå hvor myye du betaler det, men med grenrør(2500-3000), effektanlegg(3000-4000), luftfilter(600-800kr) og kammer(3000-6000kr) s+ justering opp bensinmengde får du vel kanksje 155-165hk. og da har du svidd av en del tusenlapper hehe, ingenting er gratis, nesten hvertfall.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

139 hk orginalt uten katalysator og 129 med, siden den er 89 så har den vel katalysator? tja du kan jo få en del ut, kommer anpå hvor myye du betaler det, men med grenrør(2500-3000), effektanlegg(3000-4000), luftfilter(600-800kr) og kammer(3000-6000kr) s+ justering opp bensinmengde får du vel kanksje 155-165hk. og da har du svidd av en del tusenlapper hehe, ingenting er gratis, nesten hvertfall.

Jepp gode saker.

Men hvis vi bare later att jeg har f.eks 100 000,- til og bruke på tuning, hva kunne jeg fått da?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

100.000?? bare på motor???driter du penger eller? da får du nok godt over 200, nærmere 300hk, noen klarer å få ut over 400 hk av denne motoren, men da er vel driftsikkerheten så som så....

Hehe, neida, jeg driter ikke penger, jeg sa bare om jeg f.eks. hadde 100 000,- til og bruke på motoren, menmen.

skulle jeg brukt 100 000,- på motor så måtte jo sikkerheten stått i stil kan jeg tenke meg, da mener jeg bedre bremser osv.

Men det er ingen som har nevnt turbo her, er det en grunn til det?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nikdev

Hva skjedde med micraen.. gti motor i den må jo gå bra? De er sikkert ikke så dyre å trimme de gti motorne er så menge som har gjort det før..

micraen er under konstruksjon den :D det er bare litt mekk igjen, men har lyst på gti men har altid lurt på hvor mye det går ann og tune den osv.;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes nu 100 000kr virket lite for å bygge 500hk maskin. Kan uansett ikke se poenget så lenge du ikke har bak/firejulstrekk

Motoren i min bil (7,5liter) har litt over 500hk. Den kostet bortimot 40 000kr å bygge. Tror man må ha rimelig hårete deler for kunne få så mye ut av en så liten motor.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

synes nu 100 000kr virket lite for å bygge 500hk maskin. Kan uansett ikke se poenget så lenge du ikke har bak/firejulstrekk

Motoren i min bil (7,5liter) har litt over 500hk. Den kostet bortimot 40 000kr å bygge. Tror man må ha rimelig hårete deler for kunne få så mye ut av en så liten motor.

Det tar litt tid å rote fram gode brukte og lage deler sjøl, men trur ikkje eg skal komme så langt fra 100k

Lenke til kommentar
Del på andre sider