Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få ut av en VW Golf GTI 16V 1989mod?

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Originally posted by ottar

 

Det tar litt tid å rote fram gode brukte og lage deler sjøl, men trur ikkje eg skal komme så langt fra 100k

 

Hvorfor har du ikke startet ditt eget motor lage verksted i stedet for å være arbeidsledig da:rolleyes:

 

Er nok få som har maskinene tilgjengelig til å lage deler selv

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

 

Hvorfor har du ikke startet ditt eget motor lage verksted i stedet for å være arbeidsledig da:rolleyes:

 

Er nok få som har maskinene tilgjengelig til å lage deler selv

 

Har hatt jobb siden nyttår, var masse stress å fikse på profilen(moi dataproff ja)

 

Ingen planer om bil på heiltid, gidd jo ikkje skru på min eigen om kveldane eingong.

Snart ny jobb og har da ikkje tilgang til utstyret heller.

 

 

Men folk som kan sveise, maskinere og generellt "fikse" ting klarer å bygge slik motor.

Behøver ikkje kjøpe alle dei dyraste performance delene hos dei dyraste forhandlarane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å bruke så jævlig med penger så går det vel an å få litt fres i denne. Lenge siden jeg hadde VW men husker nå litt tror jeg. KR motoren(gamle typen GTi16v) har vel underspyling av stempel, og spempel fra 2.2 S motorene fra Audi passer vel i den for å få rett komp til turbokonvertering. Et kit koster fra 15k og oppover som regel. Rundt 40k skulle det vel være en bra maskin av det der ville jeg tro. Med sprut og hele hopprennet. Billigere løsning er seff gassere, kammer og eksos. Det som er tøft med gassere på denne er jo at du kan ha liggende gassere forran motoren, da innsuget er forran og eksos bak:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo

Uten å bruke så jævlig med penger så går det vel an å få litt fres i denne. Lenge siden jeg hadde VW men husker nå litt tror jeg. KR motoren(gamle typen GTi16v) har vel underspyling av stempel, og spempel fra 2.2 S motorene fra Audi passer vel i den for å få rett komp til turbokonvertering. Et kit koster fra 15k og oppover som regel. Rundt 40k skulle det vel være en bra maskin av det der ville jeg tro. Med sprut og hele hopprennet. Billigere løsning er seff gassere, kammer og eksos. Det som er tøft med gassere på denne er jo at du kan ha liggende gassere forran motoren, da innsuget er forran og eksos bak:D

 

Og noe særlig råere lyd enn 16v med gassere skal du lete litt etter :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, klart symaskiner med repirator kan flytte seg. Virker som om de som driver med symaskiner har litt mer penger enn de som driver med V8. Kunne gjerne tenkt meg respirator på Trans AMen. Men synes 25000kr var mye å bruke på motor (var det min kostet). hadde gjort seg med et lite hopp fra 500-550hk til 700-800hk. Har vell både fått litt bedre bensinøkonomi og mye mer hk. Men rundt 40 000kr til i motor er mye mer enn jeg har. Innsprut hadde også gjort seg men har ikke de 20 000kr som det koster for å få det til bilen min.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår