Gå til innhold

Anlegg til Toyota Carina, tips?

Ranger emnet

baggern

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal gå til innkjøp av anlegg til min Carina e95.

Jeg er litt usikker på hva jeg burde gå for, komponentsett eller fulltone/coax høytallere i dørene forann.

Jeg tenkte og kjøre komponentsett forann, og ha ett par fulltone høytallere i dørene bak, vil dette fungere bra?

Eller burde jeg kjøre fulltone høytallere i hver eneste dør?

Anlegget vil bli brukt for det meste til hiphop/rap og endel god "partymusikk". Jeg er altså ute etter skikkelig trykk i anlegget, gjerne litt bass også. (jeg vurderer kanskje en liten basskasse, men det må bli en senere handel mtp mitt budsjett)

Jeg må nok skjære ut litt for og få plass til 6"5 høytallere, noen som har erfaring med dette i en Carina e?

Tenkte på dette komponentsettet: Focal PS-165 - Bilradiospesialisten - Komponent hyttalere

Også eventuelt disse i dørene bak: Focal PC-165 - Bilradiospesialisten - Fulltone-hyttalere

Jeg har ikke veldig mye erfaring når det gjelder bilanlegg, har blitt anbefalt Focal.

- Bagz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør helt klart ha komponentsett foran ja, og hvis du er på et stramt budsjett så burde du droppe høyttalere bak. Kompsettet du har sett på er bra, men du kan ikke vente å få allverdens trøkk i bassen med kun det settet, da MÅ du ha en forsterker på det.

Mitt valg ville vært dette i steden: Gladen SQL 165 - Autodesign AS og denne forsterkeren: Mosconi GLADEN ONE 120.2 - Autodesign AS Hvis du får til en solid innfesting av dette kompsettet i dørene dine foran, og demper dørene godt, så er det ikke sikkert du vil savne noe sub ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider