Gå til innhold

problem med kobling av annlegg..

Ranger emnet

Omegadriver95

Anbefalte innlegg

Hei Bf!

Har i det siste holdt på å kobla opp, å montert annlegg i Golfen min. Har Lagt opp signalkabel ifra cd-spilleren og til beggeforsterkerne. Jeg brukte Y-led for å få signal kabel til beggeforsterkene.

Jeg kobla opp subkassen på 2-kanalers forsterkeren.

så kobla jeg opp høytalerne i dørene framme på 4-kanalers forsterkeren. Da sitter jeg igjen med 2 kanaler på den forsterkeren, så da tenkte jeg og koble opp hatthylla på en av de kanalene som er igjen. men det fungerte ikke.. Har prøvd å juster fad, og satt den på +15bak men blir ikke lyd.

Det blir lyd i hatthylla om jeg kobler av høgtalerne i dørene.

Har ikke flere utganger på cd-spilleren for signalkabler....

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg ny cd spiller. Er jo so billigt med skikkelig cd spiller, so eg kan ikkje skjønne vitsen med å kjøpe cd spillere med berre 1 signalutgang.

Er det lydutgang på forsterkerene?

Har du berre 1 ledning til 4-kanaleren? Den trenger jo 2 for å virke på alle kanalene. (viss den ikkje har ein bryter for dette)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer DEH-X6500DAB Car CD Stereo DAB Digital Radio USB Aux iPod iPhone Android | eBay Har den der selv og er veldig fornøyd. Du får den på 1,5 uke til halve prisen av hva den koster i Norge. Endret av opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lik forsterker som denne:

JBL GT5-A604 - Bilradiospesialisten - 4-kanals forsterker

Skal prøve å forklare hvordan signalkabelen er trukket opp.

Går en kabel med 2 hanplugger ifra cd-spiller og til bagasjen. Den har jeg kobla 2 y-led som får til hver forsterker.

Så det går bare 2 plugger inn i forstkeren om du skjønner meg...

Er ikke så villig til og koste på en ny cd-spiller før jeg har fått kjøpt batteri, og evt en dynamo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

På torshov koster den 1700 kr og der får du den for 1003 kr med frakt. Når jeg kjøpte så var den merket som gave så betale ikke noe toll. Pioneer går aldri i stykker så garanti er ikke noe problem :D

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg føler meg så dum når jeg kobler om på noen ledninger ( slik som todleif å cossiemk1 sier ) Og det fungerer..

Men ''Fad'' Funskjonen fungerer ikke på spillerer ? :S må manuelt justere på forsterkeren for og justere lyden.. :) <3

Men uansett så blir det nok å kaste ut hatthylla da det dreper øretrommene til de som sitter bak å det vrenger bassen litt..

Uansett så takker jeg nok engang for hjelpa!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider