4pekatt Skrevet Januar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2013 Hei! Jeg har lite å gjøre, og jeg har et nav (uten hjullager) som jeg skal få et nytt hjullager i! Jeg mangler ordenlig tæsj, og presseverktøy, men jeg har tilgang på øks og planker! :) Er det noen "sikker" metode å hamre inn hjullager på? Jeg har også tilgang på skrutvinge i morgen, dersom det fins noen teknikk for dette også.. :) All hjelp mottas med takk ;) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2013 Golf? Foran eller bak. Bak greier man seg fint med litt bankeverktøy, dorer og piper i passente størrelser som oftest, men man må ha ett hardt, jevnt og støtt underlag, og være veldig forsiktig med skader på lagerbaner, det kan man få ved banking i nærheten også i verste fall. Foran, tja, alt er mulig, men tror neppe ett verksted skal ha så mange hundrelappene for å presse det inn korrekt når det er uten lager og løst. Siden du har golf i signaturen og snakker om ett løst nav uten lager, må jeg nesten gjette på at det er snakk om bakhjulslager på en Golf, og det er mulig, men plankeunderlag må du glemme, stål, fjell eller betong. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2013 Dette gjelder tydeligvis hjullager foran som beskrevet i Golf tråden din: http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-3/293374-4pekatts-golf-gl-1-8l-abs-adz-95mod-27.html#post2952660 Jeg har banket ut og inn noen forhjulslager på Golf2. Det gikk ganske greit. - Støtt underlag - En hard planke (gjerne X-finer) som du legger oppå lageret, sikter inn og holder stødig mens du banker så det entrer rett. - Etter hvert som lageret komer inn i navhuset trenger du muligens det gamle lageret el.lign. i mellom viktig at du arrangerer saker slik at ikke en kopp du banker med glir så du ødelegger lageret. Du bør ha en minislegge å banke med. Snekkerhamer blir litt lett. En fordel å varme opp navhuset først så det utvider seg. Propanbrenner eller stekeovn. Lagere kan gjerne være nedkjølt. Da går ting lettere. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2013 Ett tillegg til Bwana sitt innlegg: Husk å ta ut ABS-sensor og andre ting som ikke tåler varme før evt. oppvarming. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2013 Golf 3, framme ja :) Har verket skjærebrenner eller stor-hammer.. :p Får heller bare ta det med på mekonomen på mandag.. :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2013 Golf 3, framme ja :) Har verket skjærebrenner eller stor-hammer.. :p Får heller bare ta det med på mekonomen på mandag.. :) Det var en klok og rett avgjørelse.:happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Bedre at du gjør det ja, de skal nok ikke ha noe mer enn 3-400 kr for den jobben som tar 15 minutter. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Bruk ei skrustikke som presse, det har jeg gjort mange ganger før, funker fett! :) viss du har en skrustikke da.. Bare du finner rett mothold, så går det fint, f. eks piper, gamle lager osv.. Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Mekonomen fikset biffen til 231kr.. :) Rett valg, tror jeg :p Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg