Gå til innhold

Får ikke luftet bremser skikkelig..

Ranger emnet

pebe1

Anbefalte innlegg

Får ikke luftet bremsene skikkelig, virker som kun den ene kretsen virker. Det var masse gørr i væskebeholderen, så jeg byttet bremsevæska og likegodt noen rør i samme slengen. Jeg luftet og alt virket greit bortsett fra at den hang på bremsene foran (bilen har stått i x antall år..) Jeg smørte opp stemplene i caliperene framme og dyttet de ut/inn endel ganger. Men her begynner problemet: Jeg monterer klossene, setter alt på plass og kjenner på pedalen, men der er ingen bremser, bare når pedalen er nesten helt i bunn... Det er 4 stempler pr caliper foran, 2 lufteskruer nede og 1 oppe. De 2 nede virker som normalt på begge sider og ingen luft kommer ut, men den oppe kommer det delvis luft og væske ut fra. Jo mer jeg pumper jo mer luft/mindre væske kommer ut. Hva i all verden!?!?!??!?

Bilen er en 1975 BMW 525 manuell.

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikre deg om at caliperne er rett montert, det høres litt rart ut at du har 2 luftenipler nede og 1 oppe.

Luft har evnen til å stige/"søke" høyeste punkt.

Jeg bygde en 242 volvo, hvor jeg skiftet alle calippere, og ettersom det var mulig å bytte h og v side(calipperne er like), holdt jeg på i to dager før jeg skjønte at jeg hadde byttet om caliperne.

Ved feil monterte calippere på volvo skjønte jeg (etter to dager uten å få ut lufta), at det ikke stemte at calipperne skal ha 2 luftenipler nede og en oppe.

Jeg kan lite om BMW, men undersøk om det er byttet calippere på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider