zilvasc Skrevet Januar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Halloen! Jeg har nylig oppdaget at jeg ikke har h�yttalerne bak i bilen. Bilen er Golf IV 1.9 tdi blue motion. Har noen peiling hvilke h�yttalerne kan jeg kj�pe at de blir mest mulig likt med de som ligger foran? Jeg vil ikke bytte de, fordi de som ligger fra f�r er j���kla gode. Takk p� forh�nd gutter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Om de du har forran er originale, ville jeg heller ha byttet ut de og ikke hatt høytalere bak. Det er god lyd i originale høytalerne i dørene, men det blir bedre om du bytter dem ut :) Min mening Men utennom det så får du plass til 6.5" høytaler bak + at du må ha høytaler adapter Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zilvasc Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Tusen takk for svaret. Jeg vil ikke investere så voldsomt mye i det, bare er virkelig fornøyd med lyden de originale høyttalerne klarer å skape. Sånn som jeg forstår 6.5" er størrelse på selve høyttaler, men hvor mye Watt og andre "greier" skal det være? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Spørs jo helt hvor mye du vil bruke på et høytaler sett det. Om jeg skulle ha kjøpt et høytaler sett, som spiller bra ville jeg valgt Focal 165A1. De har jeg prøvd uten forsterker og de spiller pent. Et sett med Gladen M-line 165 blir nok heller ikke dumt. Flere som sier at Gladen er et bra sett, men jeg har aldri prøvd de enda. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zilvasc Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Da blir det sikkert en av disse, takker for hjelpen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Kjører disse i dørene framme og dørene bak på min Golf.. Fantastiske høyttalere, men de spiller ikke noe særlig til bass. Lyden er meget klar, og det er et todelt sett - Høyfrekvente toner spilles av en liten tweeter, mens høyttalerne i dørene spiller full-range. Jeg bruker disse på en 4-kanals forsterker sammen med en 10" subwoofer, og lyden i bilen min er fantastisk god å høre på :) Lyd På Hjul AS - Webshop Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zilvasc Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Jeg vil ikke begynne med å kjøpe forsterker osv, hadde tenkt å kjøpe et par med komponent høyttaler, som ikke trenger forsterker. Som jeg nevnte i sted, mine originale høyttalerne framme er jææævlig gode. Så vil helst ikke bytte de med kjøpe noe lignende bak i bilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Januar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2013 Trenger vel ikke og ha spacere bak men er vel litt etter hvor dype høytalere du skal ha,eg brukte ein mdf ring eg kjøpte på dynabel for 49kr ser på denne DIY han bruker ikke spacere bak men er kansje lurt med tanke på resonans og slikt. Link:VWVortex.com - three diy for everyone Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zilvasc Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Som han i tutorial sa, han trengte det bare foran, så håper at jeg slipper å montere de da :) men en god ting å tenke på ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Mars 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Jeg har akkurat bestillt meg disse Hop Audio, Velkommen til vår nettbutikk : LIB-6550. 6,5 Komponentsett fra LIB. [LIB-6550] - kr.899,00 2 par for montering i alle dørene. dette er kvalitet for rimelig penge! tanken jeg hadde var å kjøpe biltema 6.5" men bedre med 200 kr mer for kvalitet! iallefall en meget god erstatter for original HT som ikke koster skjorta og låter bra! Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg