Gå til innhold

tappeplugg radiator

Ranger emnet

andre78

Anbefalte innlegg

hvor er tappeluggen på radiatoren. er den lett å finne? skal jeg tappe kjøleveska mens bilen går eller er av?

altså så alt kommer ut.....

a6 2,6 stv 95.

fant ut av det.

men hvordan fyller en på slik at jeg får på alt? får bare på litt før det renner over.

noen tips??????????

og er det 11 liter kjøleveske??

Endret av andre78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du bør finne på å ha motoren i gang nei.

EDIT: Denne kommentaren var ment ang. tømming av systemet.

Endret av JimCKF

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er tappeluggen på radiatoren. er den lett å finne? skal jeg tappe kjøleveska mens bilen går eller er av?

altså så alt kommer ut.....

a6 2,6 stv 95.

fant ut av det.

men hvordan fyller en på slik at jeg får på alt? får bare på litt før det renner over.

noen tips??????????

og er det 11 liter kjøleveske??

Man må helle på 3-4 liter i ekspansjonstanken, knipe masse på slangene og helle litt og litt på. Jeg har gjort dette da jeg byttet reg reim. Brukte ganske lang tid på å fylle på husker jeg. Og det kan godt stemme at det er 11 liter.

Det finnes en luftenippel under dekselet ved frontruten. Hjelper litt å åpne denne innimellom.

Her er den på nest nederste bildet : Audi 2.6/2.8 **V6** CAM BELT JOB DIY WITH PICS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot motoren gå på tomgang mens jeg hellte i vann og klemmet på slangene. Det som var spesielt med min var at jeg hellte på sikkert 7 liter og så var det plutselig smekk fullt. Nivået gikk ikke ned uansett hvor lenge jeg ventet. Jeg kjørte litt fram og tilbake den kvelden og alt var fint. Dagen etterpå var nivået på bunn og jeg måtte etterfylle de siste literene.

Så med andre ord,

Fyll på det du klarer og knip på slanger.

Start motor og knip i vei. La den gå noen minutter til nivået synker.

Stopp motor og fyll på litt mer. (husk knipy knipy)

Gjør dette et par ganger til du blir lei.

+ dagen etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider