andre78 Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 (endret) hvor er tappeluggen på radiatoren. er den lett å finne? skal jeg tappe kjøleveska mens bilen går eller er av? altså så alt kommer ut..... a6 2,6 stv 95. fant ut av det. men hvordan fyller en på slik at jeg får på alt? får bare på litt før det renner over. noen tips?????????? og er det 11 liter kjøleveske?? Endret Januar 15, 2013 av andre78 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 (endret) Tror ikke du bør finne på å ha motoren i gang nei. EDIT: Denne kommentaren var ment ang. tømming av systemet. Endret Januar 15, 2013 av JimCKF Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 hvor er tappeluggen på radiatoren. er den lett å finne? skal jeg tappe kjøleveska mens bilen går eller er av?altså så alt kommer ut..... a6 2,6 stv 95. fant ut av det. men hvordan fyller en på slik at jeg får på alt? får bare på litt før det renner over. noen tips?????????? og er det 11 liter kjøleveske?? Man må helle på 3-4 liter i ekspansjonstanken, knipe masse på slangene og helle litt og litt på. Jeg har gjort dette da jeg byttet reg reim. Brukte ganske lang tid på å fylle på husker jeg. Og det kan godt stemme at det er 11 liter. Det finnes en luftenippel under dekselet ved frontruten. Hjelper litt å åpne denne innimellom. Her er den på nest nederste bildet : Audi 2.6/2.8 **V6** CAM BELT JOB DIY WITH PICS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre78 Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 så det er så stress. hmmm. er det bare den ene luftenippel? må bilen gå på tomgang etter jeg har fylt de 4 literne? og så klemme og klemme. så lufte. når bilen står av og blir kald, synker nivået da? farlig å kjøre med før det er 11 liter???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Januar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2013 Jeg lot motoren gå på tomgang mens jeg hellte i vann og klemmet på slangene. Det som var spesielt med min var at jeg hellte på sikkert 7 liter og så var det plutselig smekk fullt. Nivået gikk ikke ned uansett hvor lenge jeg ventet. Jeg kjørte litt fram og tilbake den kvelden og alt var fint. Dagen etterpå var nivået på bunn og jeg måtte etterfylle de siste literene. Så med andre ord, Fyll på det du klarer og knip på slanger. Start motor og knip i vei. La den gå noen minutter til nivået synker. Stopp motor og fyll på litt mer. (husk knipy knipy) Gjør dette et par ganger til du blir lei. + dagen etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre78 Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2013 hehe. ja eg får klemme og klemme i noen dager. har fylt ca 6-7 liter til no. er det slik verkstedene gjør også? haha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg