BrageGundersen Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Veit det ligg mykje om emnet bur p� forumet her, men endring i regelverk, synsing osv gjer det ikkje lett � finne fram. Har s�kt gjennom lovdata, her og Google utan gode svar. Stend ein 190 (1990 mod) i tunet i startfasen av oppbygging som banebil. Enn so lenge har berre rust blitt sveisa, samt at han har fenge understell og breidding. Planen er 3.6 AMG og 'ish 300-350 hk n/a turbo. Problemet p.d.d er korleis det skal gjerast med bur. Ser fleire rallybilar med skilt, so det er mogleg sj�lv for bilar nyare enn 1970. Halvbur er uinteressant. Kan heile bilen godkjennast ut fr� reglementet til FIA (bur, glas, stolar, vekt/hk ratio, brannredning etc etc) for so � taka det vidare til tilsynet? Om det er mogleg � taka det den vegen, vil det d� krevast FIA for kvar/annankvart �r? P� f�rehand takk for seri�se svar. Siter 1982 Land Cruiser 44" Arctic Truck 1994 Hilux 37" 3.0td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilpleie Gærning Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Veit det ligg mykje om emnet bur p� forumet her, men endring i regelverk, synsing osv gjer det ikkje lett � finne fram. Har s�kt gjennom lovdata, her og Google utan gode svar. Stend ein 190 (1990 mod) i tunet i startfasen av oppbygging som banebil. Enn so lenge har berre rust blitt sveisa, samt at han har fenge understell og breidding. Planen er 3.6 AMG og 'ish 300-350 hk n/a turbo. Problemet p.d.d er korleis det skal gjerast med bur. Ser fleire rallybilar med skilt, so det er mogleg sj�lv for bilar nyare enn 1970. Halvbur er uinteressant. Kan heile bilen godkjennast ut fr� reglementet til FIA (bur, glas, stolar, vekt/hk ratio, brannredning etc etc) for so � taka det vidare til tilsynet? Om det er mogleg � taka det den vegen, vil det d� krevast FIA for kvar/annankvart �r? P� f�rehand takk for seri�se svar. Alle rene løpsbiler jeg vet av med skilter har sorte skilter, og de er vel begrenset for bruk bare under løp, kjøring til og fra løp og til og fra trening så vidt meg bekjent. Om det er hvite skilter du er ute etter tror jeg det blir vanskelig om det er helbur du skal ha, jeg vet i hvertfall ikke av noen som har fått det godkjent, men kanskje noen andre gjør? Hva FIA har godkjent og ikke gir BT bang i, de vil ha TÜV/DEKRA papirer ellers er det som regel no-go, med mindre du treffer riktig person. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2013 Eg veit om ein Toyota Celica rallybil med kvite skilt. Denne høyrar til NMK Egersund. Men eg veit ikkje kva slags bur det er og korleis det er gjort. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2013 Forskjellen på rallybiler med hvite og sorte skilt er at de med sorte er bygget/tatt inn i landet etter at avgiftskravet trådte i kraft. Ellers har de de samme bruksrestriksjoner dvs de kan kun kjøres i forbindelse med organisert trening eller løp Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Januar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Dokumentere planerte endring å så drar du ned til BT. Vis type av bur du ønsker, gjerne om du finner bilder på nett på liknende bygg. Få BT å signere på godkjente endringer på dokumentene du har. Best å ha BT i ryggen helt fra start, pleier ikke å vara noe problem da. Lykke til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Januar 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2013 (endret) Så langt det er meg bevisst må bilen være lisensert for å ha lov til å ha helbur og skilt edit: vel og merke dersom den er nyere enn 1970 Endret Januar 29, 2013 av sven410 uteglemt noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2013 Ein annan mulegheit er å kjøpe ein ferdige cupbil eller racerbil frå eit europeisk merke eller eit stort tuningselskap. Som er registrert i eit anna europeisk land frå før. Men det blir dyrt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengu Skrevet Februar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2013 helbur får du ikke inn i bilen uten som sagt ovenfor at det er lisens bil til å fra løp osv. helbur mener jeg ble forbudt for noen år siden å bygge i vanlig gatebil. av den grunn at vegvesenet mente at ungdommen kjørte enda fortere å tok mer sjanser så lenge dem viste at buret holdt i en krasj. brannvesenet kom også med en uttale om at det var vanskeligere å få ut skadde personer i helbur. men jeg mener det er lov å bygge halvbur med TUV godkjenning. men dette har jeg bare hørt av andre så ta dette med en klype salt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Mars 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2013 (endret) Husker iallefall fra jeg drev med MK2 escort at halvbur ble godkjent, men at man måtte reggebilen som to-seter.... I dag er vel kanskje ikke det enkelt lenger siden bilen ikke er typegodkjent uten bakseter, og dermed er LIVSFARLIG å kjøre uten. Noe du kan gjøre er å bygge inn halvbur, og skru fast framoverstreberne med skjøter som du finner i motorsportboka. Da skal du kunne få godkjent buret for gate uten framoverstrebere, og bane med... Vel og merke dersom du får med SVV Ellers så lurer jeg litt på dette : "Planen er 3.6 AMG og 'ish 300-350 hk n/a turbo." Endret Mars 3, 2013 av sven410 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.