Gå til innhold

Det kommer inn luft i bremsene

Ranger emnet

ladaman

Anbefalte innlegg

Hei! Skifta noen bremserør og bremsesylindere på bilen. Forsøkte å lufte bremsene uten hell etter montering. Fulgte metoden jeg alltid har brukt. Pumpet opp pedal, åpnet ventil i slange tilknyttet en beholder, pedalen sank, lukket ventil..pumpet igjen..osv. Men pedalen går alltid i bunn ved de 2 første tråkkene på pedalen. Om jeg pumper pedalen hard og holder trykket så synker den ikke. Men dersom jeg slipper den opp 1 sekund de resterende 2 cm til topps og trår på den igjen går den halvveis ned og må pumpes noen ganger igjen. Slipper jeg den til topps i f.eks. 2 sekunder så går den helt til bunns i neste tråkk... Er ikke noe stor mekker, men aner meg at bremsesystemet da trekker inn luft i det trykket minker..? Har ingen lekkasjer av væske, men har hørt at luft kommer lettere inn enn væsken kommer ut?

Er det noen metode for å se hvor luften kommer inn? fungerer samme skumsprayen som man kan bruke ved luftlekkasjer der trykket kommer ut?

Takker for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står slangen fra luftenippen og nedi beholderen din i bremsevæske? For om du pumper og slipper opp igjen bremsepedalen og slangen din ikke står i bremsevæske så vil den suge inn luft.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skiftet bremserør til flere enn en sylinder/kaliper? Anbefaler deg og prøve å lufte på alle niplene. Om du får med deg en person så vil du få mer effekt ut av det da han kan stå på bremsepedalen mens du åpner nippelen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet midtre bremserør bakover og de to til siden bak. Begge sylinderene bak er skiftet. Hadde en kompis til å presse pedalen også.. Tok vel 6 runder rundt hele bilen..drittlei:P Er akkurat dette med at pedalen mister alt trykket om jeg slipper den selv om alle niplene er lukket som bekymrer meg:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider