Gå til innhold

S4/S6 turbo?

Ranger emnet

Bøgge

Anbefalte innlegg

Hei.

hva er den største forskjellen mellom S4 og S6 stajonsvogn?

er det samme motor?

en 2,2L Turbo motor på 250Hk org?

hvordan er disse motorene å trimme?

hvor mye kan man øke trykket på turboen før man må begynne og fikse på ting i motoren?

bil

[x] BMW 318IS M-Tech 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har ikke så god greie på dette,men siden du ikke har fått svar så prøver jeg meg

Bilen: forskjellen er vel nesten bare størrelsen..

Motoren : her er det samme motorene 2.2Turbo som yter 230 hk (229) v8 på 330 begge er tilgjengelige i begge. nyere er det som 2.7 biturbo osv. men modeller før på 90 tallet altså 90 - ca 96 eller noe er vel bare de to 2.2 eller v8 på 4.2 . 2.2 med turbo.

Mange av bilene er med automat.

Håper det hjalp littegranne vertfall. jeg er på vei til køys.

Skal selv kjøpe s4, trenger ikke så stor som s6 . synes det blir litt for mye rompe å slenge med. Forsikringsmessig er det vel omtrent det samme. 4.2 liter liker de vel ikke, men de liker vel ikke 2.2 med turbo heller. eller kanskje dette er biler som stort sett voksne folk har registrert før og begge er akseptable. Lite vet jeg.

:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ubar

Hei !

Jeg har ikke så god greie på dette,men siden du ikke har fått svar så prøver jeg meg

Bilen: forskjellen er vel nesten bare størrelsen..

Motoren : her er det samme motorene 2.2Turbo som yter 230 hk (229) v8 på 330 begge er tilgjengelige i begge. nyere er det som 2.7 biturbo osv. men modeller før på 90 tallet altså 90 - ca 96 eller noe er vel bare de to 2.2 eller v8 på 4.2 . 2.2 med turbo.

Mange av bilene er med automat.

Håper det hjalp littegranne vertfall. jeg er på vei til køys.

Skal selv kjøpe s4, trenger ikke så stor som s6 . synes det blir litt for mye rompe å slenge med. Forsikringsmessig er det vel omtrent det samme. 4.2 liter liker de vel ikke, men de liker vel ikke 2.2 med turbo heller. eller kanskje dette er biler som stort sett voksne folk har registrert før og begge er akseptable. Lite vet jeg.

:op

Av den gamle typen S4 og S6 er dette i praksis samme bilen. Like store i fysisk størrelse og med samme motoralternativer.

Begge er bygget på det gamle Audi 100 karosseriet. Forskjellen er at S6 er av nyere type enn S4. Grunnen til at den skiftet navn fra S4 til S6 er fordi Audi 100-størrelsen gikk over til å hete A6.

Så du får en nyere bil i S6 i forhold til S4.

Motorene er som beskrevet over her da. :-)

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider