_Henning_ Skrevet Januar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2013 Er det forskjell på billige og dyre xenonpærer når det kommer til lyskvalitet eller lysstyrke? Jeg kjøpte for litt siden et par til rundt 400kr. Disse var faktisk bedre enn de gamle men jeg syns ikke styrken på dem er så bra som det kanskje burde vært. Noen som kanskje har noen synspunkter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenonkungen Skrevet Januar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Jeg kan i hvert fall gi deg et svar når det gjelder våre egne Xenonkungen lavprispærer. De aller beste xenonpærene i dag er Philips og Osram, og hvis man sammenligner Xenonkungen-pærene med disse så er det så og si kun levetiden som er forskjellen. Lysstyrken og lysbildet er så og si helt likt, men hvis gjennomsnittlig levetid på en Philips/Osram pære er 2000 timer så er gjennomsnittlig levetid på vår lavprispære 1500 timer. I tillegg så har Philips/Osram pærene en noe lavere andel med fabrikasjonsfeil. Se test av Xenonkungen vs. Philips. Derfor anbefaler vi våre kunder Xenonkungen-pærene hvis de skal skifte pærene selv, og Philips eller Osram pærer hvis de skal betale et verksted for å gjøre jobben! =) Siter Xenonkungen.com We Light You! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Jeg fikk bedre lys, og bedre lysbilde da jeg byttet fra billige kina vare til et sett trolltuning selger Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_H Skrevet Januar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Skulle egentlig ikke ha noe å si, det er ballastene som regulerer styrken uansett. Siter 2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen 1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn" X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Henning_ Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Takk for alle svar. Kan hende det bare er jeg som syns det lyser litt dårlig. De er jo sterke som fy å se på. Nå er disse pærene jeg har av ukjent merke men er kjøpt hos dioder.no. De hadde både dyrere pærer og de billige som jeg gikk for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenonkungen Skrevet Januar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 Man får regel hva man betaler for ettersom noen pærer er dyrere å produsere enn andre, og dette er det en grunn til. Men vær også klar over at hvis man vil ha mest mulig lysstyrke så er det 4300K som gjelder. Men selv om ballasten regulerer strømmen så skiller det helt klart store forskjeller på lysstyrken til ulike pærer. Se f. eks. Philips Xenon X-tremeVision som er blant dagens aller beste xenonpærer. Siter Xenonkungen.com We Light You! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg