firelude Skrevet Januar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Hei folkens ! Jeg skal skifte registerreim på min Passat 02 mod 1.9 TDI . Mener å ha lest et sted at støtfanger må fjernes for å kunne utføre denne jobben ?! Jasså ? Er det virkelig slik ? Hvist ja da kjører jeg til at den smeller av og så hiver jeg bilen på dungen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Ja, du må av med støtfanger og frontramma for å komme til. Det er ikke vanskelig, men tar naturligvis litte granne tid. Ikke noe å bli så alvorlig deprimert av. De med nyere modell har det verre - de må av med støtfangeren og fronten for å bytte lyspære også :) Dersom du ønsket å kunne skifte registerreim på mindre enn en time, skulle du heller skaffet deg en Golf3 med bensinmotor :) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Litt tidlig å kjøre en 2002 modell på høggern vel. Om du kjenner noen som kan gjøre det for deg så er det det beste for det koster noen tusen om du skal gjøre det på verksted. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Jada det er vel litt tidlig å kjøre den på dungen , men blir noe drittlei av hvordan denne bilen er bygget opp ang registreimskifte . Ingen problemer med kunnskapen og egen stor garage med masse verktøy har jeg tilgjenngelig......sååååå da er det vel bare å hive seg rundt da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Januar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 du må av med lykter og fanger. skru ut boltene som holder frontbjelken. men ikke ta den av. sett i gjengestenger eller lignende. dra hele fronten ca 10cm ut. husk løsne "front plata" på toppen .. ikke løsne radiator/tapp av kjølevann eller rør ac radiator. da har du 10cm ekstra plass. iflg haynes boka kalles dette service posisjon .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Hmm...dette bør la seg gjennomføre . Når du nevner at en ikke trenger tappe kjølevann etc etc er det slik å forstå at vannpumpe er ikke noe som skal byttes ved registerreimskifte ? Den er vel som vanlig dreven av registerreimen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Jo, bytt vannpumpa også! Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Vet ikke motorkoden din, men mistenker at du kan ha vannpumpe som ikke drives av regreima, men av dynamoreima. I så fall behøver du ikke bytte den sammen men regreima. Men siden du ikke setter så veldig pris på å skru av støtfanger m.m. så kan det jo være greit å skifte [billige] slitedeler med det samme man har tatt fra hverandre bilen :) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Vet ikke motorkoden din, men mistenker at du kan ha vannpumpe som ikke drives av regreima, men av dynamoreima.I så fall behøver du ikke bytte den sammen men regreima. Men siden du ikke setter så veldig pris på å skru av støtfanger m.m. så kan det jo være greit å skifte [billige] slitedeler med det samme man har tatt fra hverandre bilen :) -- Ale pumpedysemotorer har vannpumpe som drives av tannreima. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Har nå fått et tips som går ut på at en deler reg reimen på langs .....bare å tørne motoren rundt sammtidig som en splitter reimen . Så skyver man inn den nye reimen og til slutt kapper bort den gamle....vel vel . Det er også en meget bra video på youtube fra SKF som viser hvordan dette skal gjøres . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2013 Synes ikke dette virker så veldig smart metode på en dieselmotor. Reima er ganske stiv og stram å håndtere, og skal egentlig justeres inn mere nøyaktig enn bare å matche tann for tann den nye mot den gamle. Skaff heller [billige] spesialverktøy for låsing av kam og/eller veiv på Ebay så blir jobben riktig gjort. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Verktøy er allerede bestillt . Skal gå for å dra støtfangeren fram . Skal montere ekstralys når jeg er i gang med registereimskifte . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.