Gå til innhold

Trenger hjelp til kobling av anlegg ( Sub,forsterker, 6x9)

Ranger emnet

Diffsen

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har et anlegg som jeg vil få igang i bilen. Det er et Fence billig anlegg.

Fence Audio RSA-5400 Forsterker

fence rsx-12mk2 Subwoofer(e)

Pioneer DEH-1300MP Skambillig spiller

Biltema 350watts 6x9 ( i kasser )

Så jeg lurer da egentlig litt på hvordan jeg skal koble dette opp når jeg bare har 2 RCA utganger på spilleren og 4 på forsterke,

Vist jeg setter de to RCA kablene i Channel 1 og 2 på forsterker blir subbene som høytalere med vist jeg setter de i Channel 3 og 4 virker de som de skal.

Men nå har jeg kjøpt meg 2 6x9 høytalere på 350Watt fra Biltema. Vist jeg nå kobler disse til mens jeg har RCA i Channel 3 og 4, vil disse 6x9 høytalerene bli som subber på en måte?

Og lurer forresten på om jeg har koblet bass elementene riktig på forsterker idet hele tatt?

Har lagt med to bilder som illustrerer hvordan det ser ut.

Noen som kan kanskje tegne på et av disse bildene hvordan jeg skal gjøre det for å få best lyd av oppsettet?

Sånn har jeg det nå.

[ATTACH]36099[/ATTACH]

Noen som vil tegne litt? :)

[ATTACH]36100[/ATTACH]

post-63743-13804854748418_thumb.jpg

Endret av Diffsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger et y-ledd slik at du får delt opp signalkabelen din til alle 4 inngangene på forsterkeren. Det du snakker om ang at subene spiller som høyttalere er fordi du ikke har delefilteret på, på kanal 1 og 2... Men du har tydligvis delefilteret på, på kanal 3 og 4, og dette bør stå på ca 80hz. Sett delefilteret på kanal 1 og 2 til 80hz høypass og koble til 6x9" på disse kanalene ;)

Når dette er sagt, så har du gjort det meste feil her. Du har kjøpt den billigste dritten du kunne finne, og i tillegg har du nå kjøpt et par høyttaler som du monterer BAK deg, huff :P Du ville vel nesten fått bedre lyd ved å kjøpe en "music angel" og festet på dashbordet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger et y-ledd slik at du får delt opp signalkabelen din til alle 4 inngangene på forsterkeren. Det du snakker om ang at subene spiller som høyttalere er fordi du ikke har delefilteret på, på kanal 1 og 2... Men du har tydligvis delefilteret på, på kanal 3 og 4, og dette bør stå på ca 80hz. Sett delefilteret på kanal 1 og 2 til 80hz høypass og koble til 6x9" på disse kanalene ;)

Når dette er sagt, så har du gjort det meste feil her. Du har kjøpt den billigste dritten du kunne finne, og i tillegg har du nå kjøpt et par høyttaler som du monterer BAK deg, huff :P Du ville vel nesten fått bedre lyd ved å kjøpe en "music angel" og festet på dashbordet ;)

Haha! :D music angel ja. nå snakker vi! Takker for tips :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider