Mar240 Skrevet Januar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 245`n gikk ikke gjennom EU-kontrollen blandt annet pga. svak bremsevirkning på bakhjula. Har bytta alle kalipere, skiver og klosser på hele bilen for 4 år siden (ca. 50 000km), så de burde i teorien ikke være utslitt. Er det noen som har forslag til hva det kan være, evt. hva jeg skal begynne med å sjekke? Siter -Volvo 245 GLE `87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Mye kan skje på 4 år. Sjekk at alle klosser kan bevege seg fritt,at de ikke har rustet fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mar240 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Skal sjekke klossene og at kaliperne beveger seg. Men er ikke 0 bremsevirkning bak, bare dårlig. Regner da med at klossene ikke sitter bom fast ihvertfall. Hva med reduksjonsventilen/fordeler og bremsekraftforsterker? Siter -Volvo 245 GLE `87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Januar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Er det bremsekraftforsterker på bilen? I så fall kan den være verdt å sjekke. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mar240 Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 Ja, er bremsekraftforsterker. Hvordan får jeg sjekka om den fungerer som den skal? Noen som har noen konkrete tips? Siter -Volvo 245 GLE `87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Før du starter bilen så trykker du to ganger på bremsepedalen og holder den inne mens du starter bilen. Da skal bremsepedalen trekke seg innover mot gulv hvis den virker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mar240 Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Okei, da virker den isåfall. Tenkte om det var noe mer avansert siden bremsekraften på framhjulene er ok. Er vel blandt annet en reduksjonsventil/bremsekraftfordeler som reduserer bremsekraften på bakhjulene? Siter -Volvo 245 GLE `87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tg240 Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 virker kanskje opplagt, men har du luftet bremsene?... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Tipper nye klosser og en rengjøring bak vil gjøre underverker. Bakbremser må man ofte regne med å skifte ved hver eu-kontroll pga det er for lite bremsekraft der til å holde skivebremser i bruk nok. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mar240 Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 (endret) Vanskelig å se på innsiden av skiva hvor slitt den er, og om evt klossen ikke trøkker på skiva i det hele tatt.. Kan være stempelet på innsiden som går treigt. Utsiden av skiva ser normal ut ihvertfall. Ikke mye slitasje, men ser at klossen klemmer. EDIT: Skrudde av caliperen i dag, og det viser seg at det er klossen på innsiden som har rustet fast i caliperen. Smal sak å fikse! Endret Januar 26, 2013 av Mar240 Siter -Volvo 245 GLE `87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.