Gå til innhold

Hvorfor fusker 16v-skrapet mitt??

Ranger emnet


Tor Ari

Anbefalte innlegg

hjelp! jeg har loka med å få skilter på bilen(golf 2 gti 16v) min siden august! Det var en feil i motoren i høst som jeg fikk vw-verksted til å fikse. Dette klarte dem etter mye og lang tid.

 

Det som er greia er at nå som jeg er rett rundt svingen til å få skilter på bilen begynner det samme problemet å oppstå. Bilen går som regel når den har stått stille en stund(noen timer kanskje), men dør ut etter 15-20min. Og da starter ikke bilen igjen for fem flate øre!

 

Er det noen som har peiling på hva denne feilen kan komme av??

 

Jeg er så drit lei av denne bilen nå. skal selge bilen når jeg får den i orden, forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsen

jeg hadde samme problemet på ene sierra jeg hadde, der viste det seg å være bensinpumpa.

 

Bilen kunne gå 10 timer eller 5 minutt, viste aldri når den daua ut.

Den daua, nektet å starte... Så gikk det et par timer, så startet den og gikk igjen.

 

Var det bensinpumpa som var ødelagt, eller ga den bare ikke nok bensin?

 

Må man bytte bensinpumpe når man bytter til en større motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke men bensinpumpa hørest jo ikke så dumt ut, eller i det hele tatt et eller annet med bensin tilførselen. Vet ikke om jeg kanskje mimrer for mye tilbake til moped tidene når bensin kranen var tett, man kjørte en liten tur og så stoppet mopeden, etterhvert som den stod stille så sivet det bensin ned i flotør kammeret og det ble fullt og mopeden startet..

 

Er jo to pumper på 16V, en løfte pompe som sitter i tanken, og en trykk pompe som sitter utenfor tanken.

 

Er enkelt å røske ut pompa i tanken, du løfter bare opp teppet i baggasje rommet, å så ser du et lokk med tre skruer i, dette tar du av, å så må du vell av med noen slanger og noe greier, husker ikke da det er en stund siden jeg gjorde det, men er nå enkelt.

 

Det som er problemet er jo å avgjøre om det evt er trykk pompa eller løfte pompa som forårsaker problemet..

 

Har du lite bensin på tanken eller?.

 

Skjønner ikke helt hvorfor noen av pumpene skulle svikte etter å ha gått en stund men hmm..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

jeg ville og ha satset på at de er bensinsystemet som fucker dette til.. du burde få skjekket trykket i bensinsystemet ditt på et verksted.. har du byttet bensinfilteret nede ved pumpa ?

 

Hei, jeg har ikke studert hva slags pumpe det er, men bilen var ombygd da jeg kjøpte den i august. Da var samme problemet der.

 

Men det kan jo være mulig at pumpa er fra 1,6 cl, og bilen er jo ombygd til gti 16v. Skal den da ha pumpa fra gti 16v? -for jeg er ikke sikker på om det er blitt byttet pumpe også.

 

Tusen takk for at dere svarer og hjelper til. må sjekke nærmere på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tor Ari

 

Hei, jeg har ikke studert hva slags pumpe det er, men bilen var ombygd da jeg kjøpte den i august. Da var samme problemet der.

 

Men det kan jo være mulig at pumpa er fra 1,6 cl, og bilen er jo ombygd til gti 16v. Skal den da ha pumpa fra gti 16v? -for jeg er ikke sikker på om det er blitt byttet pumpe også.

 

Tusen takk for at dere svarer og hjelper til. må sjekke nærmere på dette.

 

om du har bensinpumpe i tanken (som en 16v trenger), så kan du jo prøve å koble denne ut og starte bilen.

 

lager hovedpumpa di rare lyder? hvis løftepumpa er gåen så blir det for mye stress på hovedpumpa - og den kan finne på å lage rare lyder..

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg bare lurte på en ting... Når jeg kjører hardt med min 16v, så begynner motoren å kutte ut og gå i napp, samtidig som pumpa lager et satans bråk som minner om ei katte som noen trøkker på :) haralltid trodd at dette var bensinpumpa under bilen, og har kjøpt denne så skal sette denne på, men kan det være mate-pumpa i tanken ? Noen erfaringer ?

 

Til deg som startet denne tråden, så har du garanert 16v pumpa, ellers så hadde ikke bilen svevet i det hele tatt :) Cl en har bare en liten mekanisk pumpe i motorrommet som arbeider med en tiende del av trykket :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by perri

 

Var det bensinpumpa som var ødelagt, eller ga den bare ikke nok bensin?

 

Må man bytte bensinpumpe når man bytter til en større motor?

Det er mekanisk pumpe på Sierra, og det var den pumpepinnen som var for lang. Så pumpen trakk seg ikke tilbake skikklig.

Så avogtil hengte den seg helt opp og ga ikke bensin.

se

www.carstyling.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår