Gå til innhold

Hvorfor fusker 16v-skrapet mitt??

Ranger emnet


Tor Ari

Anbefalte innlegg

Originally posted by golf gti16v

nei, er ikke i releet.. byttet det akkurat.. har gått el-nettet i sømmene, så ikke noe galt der.. lurte bare på om noen vet hva som skjer hvi mate pumpa streiker eller ikke funker helt ??

 

om matepumpa tar kvelden så blir det for mye å gjøre for hovedpumpa, og den slites ut..

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

feilen er at releet er gåent, en arbeidskamerat av meg sin passat hadde akkurat samme problem, bilen stod hos mekanikeren i 2 uker før de fant feilen.

 

jeg er Tor Ari(starteren av tråden), glemte bruker/passord, så byttet;)

 

hei, når du sier releet, tenker du på han som har problemer med napping i motoren eller den som fusker og ikke starter(han som startet tråden)?? evt. hvor sitter dette releet?

 

Ottar: - jeg prøvde bilen med bensinlokket av, fortsatt problemer... kan det fortsatt være bensinfilter?

 

Akkurat nå har jeg lite bensin på tanken...- har ikke merket noen rare lyder i pumpa.

 

kimoajajaj: - det høres egentlig ganske logisk ut når man sammenligner med mopedgreiene. At bilen står stille og det fylles bensin der det skal også bruker man opp den bensinen og da får ikke pumpen sugd ut no mer.

 

greia er jo at når jeg starter bilen stopper den etter en stund - den stopper mye fortere når jeg drar på og kjører hardt enn når jeg kjører som bestemor:) det må nesten være noe der, eller hva?

 

Kan det være bensinfilteret som er ganske så tett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo virkelig ut som om du sliter med bensintilførselen... når bilen dør etter å ha svivd en stund, så løsner du bare den skruen foran på bensin fordelingshode der slangen bakfra pumpa kommer inn... Når du løsner lett på denne etter at bilen har stoppet, så skal det egentlig stå en ordentlig sprut med bensin.. gjør det ikke dette, så merker du jo at det ikke er nok trykk på systemet og da er feilen tett filter, akkumulator på pumpa. pumpa, eller matepumpa.... Står spruten ut akkurat som den skal, så er det sannsynligvis ikke der feilen ligger.....

Bare husk å løsne på skruen rett etter atbilen har dødd og med tenningen av..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka ut detta bensin releet eller..som mono nevnte.

Hadde en gti som stoppa etter ca 10 min...

maatte vente i 5min for den starta igjenn...

 

Sitter er rele over sikringene...tror det var merket 65

bilen funka bra etter bytte av dette releet...

1990 VW Scirocco II 1.8t 8v

1982 Lada Niva 4x4 fisketurbil

1965 VW Type-3 Variant

1957 VW Karmann Ghia

x 1987 Lada Niva

x 1986 VW Jetta

x 1977 Lada 1500S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Munnen!

Har du sjekka ut detta bensin releet eller..som mono nevnte.

Hadde en gti som stoppa etter ca 10 min...

maatte vente i 5min for den starta igjenn...

 

Sitter er rele over sikringene...tror det var merket 65

bilen funka bra etter bytte av dette releet...

 

Har ikke sjekket dette, nei. sitter releet for bensinpumpa sammen med sikringene under dashbordet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

 

Ja, det gjør den. Du kan høre den klikke når du vrir om tenningen !

 

Halla, Tarje! Jeg prøvde litt av hvert med bilen igår kveld uten hell. Jeg skulle hatt den registrert for en stund siden, men småproblemer kommer i tur og orden så det blir bare dritt.

 

Har du paya 32 laken? evt. når får du skiltene? kan jo kanskje snakkes etterpå idag? skulle få papirer på bilen igår vettu, men så fucka motoren seg opp som den var ifjor høst, hehe, max uflax! bare å få den til å gå, så kan jeg nok få skilter i løpet av påskeferien. men det trenger jeg ikke regne med, jeg har jo uflax med alt sånt, hehe. Lættis.

 

Men da kan vi snakkes senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en sånn tomgangsdritt tror jeg. Det var det samme problemet i høst med motoren. Tror jeg, hvertfall. Samme symptomer. Den starter, går i 5-20min og stopper. Så venter jeg noen timer og så starter den og gjør det samme. Nå skal jeg hjem fra skolen, så jeg ringer deg kanskje etterpå... vi prætes. Torben;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arbeidet ganske mye med dette, og releet for brenselpumpa er nummer 2 på releeplaten... Hovedstrøm er her punkt 3(+), og styrestrømmen er mellom punkt 4(-) og 2(+).. vær obs på at hjernen her leverer minus, og hvis kuttet at bensin pumpa di skjer etter en tid, så er det nesten sikkert at den er hjernen som gjør det og ikke releet.... Du kan jo bare ta ut releet, og koble sammen punkt 2 og 3 på releet, starte bilen... nå tvangs kjører du pumpa og hvis bilen ikke dauer, vet du at feilen ligger i hjernen...

 

Eller så kan du bare komme ned til sørlandet, så skal jeg finne det ut for deg :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår