Gå til innhold

Stille inn forsterkere. For å få fin bass og lyd. TIPS/HJELP?

Ranger emnet

keon2k

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig bygget meg nytt anlegg.

Og lurer på hvordan jeg stiller inn forsterkerene for å få finest lyd i subelement og høytallere.

Mono forsterker til sub:

Zachry R1500D - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Sub-Element - bygget i portet kasse på 49.5 liter.

Ground Zero GZRW30SPL EXTREME 1400W - Bass Brothers AS

4 kanals forsterker til høytallere:

JBL GTO1004 - Bilradiospesialisten - 4-kanals forsterker

:mekke::mekke::mekke::mekke::mekke::mekke::mekke:

Kan legge til at anlegget spiller helt latterlig bra.

Men er ute etter dyp og fin bass :) Så trenger hjelp til å få stille det inn til det jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg pleier å gjøre, er å koble fra subforsterkeren i første omgang, så justerer jeg gain helt ned på forsterker til høyttalerene, så spilleren opp til ca 80%, setter på høypassfilter til høyttalerene på ca 70-80hz avhegig av høyttalerene, så bruker jeg en sang med passe mye bass som jeg kjenner godt, og justerer jeg gain opp til det begynner å låte feil, så litt ned igjen. Når dette er i orden så kobler jeg til suben, setter lavpassfilteret til det samme som høypass står på, og justerer gain opp til det spiller fint sammen med høyttalerene. Har forsterkeren subsonicfilter så setter jeg det som regel av, eller nede i 15-20hz området. Har du bassboost og bassremote foran, så sett denne til 3/4 før du justerer opp gain på subforsterkeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På spilleren er det bassboost, også har jeg bassremote fremme.

På forsterkeren er det "GAIN - LPF - Subsonic - Bassboost FREQ - Bassboost"

Så subsonic tar jeg enten av eller på 15-20hz. LPF står det 40 til 220hz. Hva burde jeg ta der? Og skal jeg stille noe på bassboost FREQ og bassboost bak på forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider