traasen2 Skrevet Januar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 Legger med dokumentasjon her: Er dette normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Januar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 Litt over 2L/10km høres ut å være i overkant ja. Men du sier ikke noe om motor, kjørestil eller forhold.... Sikker på at du har fyllt 30L? Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 (endret) Halvtank på bilen min er mer 2/5 av det tanken klarer. Men ja, var høyt forbruk. Er jo kaldt ute, så alle biler bruker jo litt mer i førsten nå. Men tror du har en feil på bilen. Da min gamle Golf4 brukte mye bensin var det pga defekt lambdasonde. Men i ditt tilfelle tror jeg det er lekkasje et sted. Endret Januar 25, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 Dette var en Turbo? rett under 2 liter på mila er litt vel mye, men eneste "sikre" måte å måle er å fylle full tank, kjøre iallefall halv tank, for så å fylle på samme pumpe(samme følsomhet for å stoppe) og regne på forbruket. Men dette regner jeg med er nøyaktignok til å si at bilen din bruker for mye bensin(velkommen med i klubben :-) ) Hvor lange siden er det bilen din har fått service, luftfilter, bensinfilter, plugger, PCV-ventil, oljeskift etc? Går den på alle sylindrene helt reint? Tenker på defekte tetninger mellom toppdeksel og plugghull, dette burde du sjekke opp i, dette vil gi feiltenninger som kan gi høyt forbruk. Bankesensor kan gi høyere forbruk, og er en svakhet Oksygensensoren kan jo og ha ett ord med i laget, men det kan LMM og masse annet ha også? Hva med katalysatorer, kan disse være tette? Virker motorfeil-lampa di som normalt? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 Du har jo kjørt så bakdiffen er overopphetet:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242racingturbo Skrevet Januar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2013 Tror du bør gjøre målingen din en gang til og forsikre deg om at den er riktig utført. Kona sin Forester 04(2,0L) bruker rundt 1 liter pr mil, året rundt. Ikke engang Volvoèn jeg bygde med B23 motor (2,5L), turbo, 16v og over 500hk brukte så mye bensin, som du beskriver, på en "hard arbeidsdag". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Januar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2013 Jeg noterer hver dråpe som går på tanken, og kan si at min 2004 2.0 XT (= 177 HK turbomotor) har brukt i snitt 1,1 l/mil på de siste 35.000 kilometrene. Dette er i all hovedsak småkjøring. På langkjøring i feriene med full last bruker den mellom 0,7 og 0,8. Jeg prøver ikke å kjøre spesielt økonomisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg