Gå til innhold

SÅ langt kom jeg på 30 liter

Ranger emnet

traasen2

Anbefalte innlegg

Halvtank på bilen min er mer 2/5 av det tanken klarer.

Men ja, var høyt forbruk. Er jo kaldt ute, så alle biler bruker jo litt mer i førsten nå. Men tror du har en feil på bilen. Da min gamle Golf4 brukte mye bensin var det pga defekt lambdasonde. Men i ditt tilfelle tror jeg det er lekkasje et sted.

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en Turbo?

rett under 2 liter på mila er litt vel mye, men eneste "sikre" måte å måle er å fylle full tank, kjøre iallefall halv tank, for så å fylle på samme pumpe(samme følsomhet for å stoppe) og regne på forbruket.

Men dette regner jeg med er nøyaktignok til å si at bilen din bruker for mye bensin(velkommen med i klubben :-) )

Hvor lange siden er det bilen din har fått service, luftfilter, bensinfilter, plugger, PCV-ventil, oljeskift etc?

Går den på alle sylindrene helt reint? Tenker på defekte tetninger mellom toppdeksel og plugghull, dette burde du sjekke opp i, dette vil gi feiltenninger som kan gi høyt forbruk.

Bankesensor kan gi høyere forbruk, og er en svakhet

Oksygensensoren kan jo og ha ett ord med i laget, men det kan LMM og masse annet ha også?

Hva med katalysatorer, kan disse være tette?

Virker motorfeil-lampa di som normalt?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterer hver dråpe som går på tanken, og kan si at min 2004 2.0 XT (= 177 HK turbomotor) har brukt i snitt 1,1 l/mil på de siste 35.000 kilometrene. Dette er i all hovedsak småkjøring. På langkjøring i feriene med full last bruker den mellom 0,7 og 0,8. Jeg prøver ikke å kjøre spesielt økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider