4pekatt Skrevet Januar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 Heisann :) Jeg har parkert golfen min hos en kompis, og gitt han en toppakning. Deretter dro jeg vekk, for å delta på kurs. Han skal bytte den i løpet av helgen, men han kunne trengt noen retningslinjer - Han er bilmekaniker under opplæring, så å skru er ikke noe problem. Med toppakningen kom det med et ark som viser rekkefølge og moment på strekkbolter. Den største utfordringen kommer på registeret - Dette har verken han eller jeg noe særlig kunnskap til. Motoren det er snakk om er enten en ABS eller en ADZ.. :) Er det noen som har hjelpfulle tips basert på informasjonen jeg har gitt? :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 Omtrent verdens enkleste motor å skifte regreim på du har. Quattro73's Howto for registerreim på eldre VW 8v motorer: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html Om man er det minste i tvil om merker m.v. så merker man den gamle reima og tannhjula med hvit merkelakk (korrekturlakk) før man løsner noe, og setter det sammen igjen så merkene passer. Merk også rotasjonsretning om den gamle reima skal gjenbrukes. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 Ah, jeg mente det fantes en slik guide her en plass :) Takk! Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 Er det noen som vet om topplokksboltene er torx eller umbrako, og i hvilken størrelse? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 bolt, with multi-spilne socket head - M11X1,5X96 d.v.s. 12-kant (XZN) Veiledning: ElsaWeb - VAG Audi -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 Oi, tusen takk! :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg