Gå til innhold

Problemer med skifte fra kjørelys til fjernlys og motorproblemer. S40 2005 mod.

Ranger emnet


l_kristian

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 2005 mod S40 i sommer og opplever problemer når jeg skal skifte fra kjørelys til fjernlys. Jeg greier å sette på fjernlys, men hvis jeg slipper hendelen som styrer fjernlyset, så slår fjernlyset av seg. Når jeg kjører i mørket så må jeg holde hendelen konstant tilbake. Slipper jeg hendelen så går den tilbake til kjørelys. Noen som vet hva dette skyldes?

 

Har også et annet problem. Når jeg er ute på langturer så mister jeg motorkraft i 4-5 gir ved ca. 1.900 omregninger i ca. 1 sek. Føles ut som det kommer et hardt vindkast mot bilen. Har lest litt rundt dette problemet og har hørt at dette kan ha noe med EGR-ventilen å gjøre. Noen som har noen erfaringer med dette problemet?

 

På forhånd, takk!

Endret av l_kristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det kan være selve bryteren som er defekt, rett og slett. Fjernlys og nærlys fungerer, bare at hendelen ikke vil holde på fjernlyset.

 

2. ikke sikker, men tviler litt på at det er EGR, tror det ville ryke mere svart på tomgang hvis den skulle være noe galt med, eventuelt noen vakuumslanger, falsk luft? Ville tatt diagnose på denne først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet hvordan det er på volvo, har du rett og slett prøvd å skyve spaken fram for å sette på fjernlys? Hvis ikke det fungerer er nok spaken ødelagt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår