Gå til innhold

får ikke start..

SilweR

Anbefalte innlegg

jeg kom ut i dag og skulle kjøre, jeg vrir om nøkkelen, og merker at den var tungstartet, jaja, tenker jeg. kjører ut av garasjen, og et stykke langs veien før jeg mister alt turtall, og bilen bare hoster og harker.. og nå er den helt dø.. den bare hoster når jeg vrir om tenninga, såvidt den starter.. noen andre som har vært borti det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innsprut?? Hvis det er det kan det hende at du har så dårlig strøm på bateriet at starteren sjeler all strøm og det er ikke mer strøm igjen til innspruten! Sett bateriet på lading over natten og prøv igjen!

Kan også være et elektronikk problem med f.eks startsperren! Hadde problemet på en Opel Tigra til en kompis av meg! Samme symptomene! Plutselig kuttet under kjøring bare!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SilweR

jeg kom ut i dag og skulle kjøre, jeg vrir om nøkkelen, og merker at den var tungstartet, jaja, tenker jeg. kjører ut av garasjen, og et stykke langs veien før jeg mister alt turtall, og bilen bare hoster og harker.. og nå er den helt dø.. den bare hoster når jeg vrir om tenninga, såvidt den starter.. noen andre som har vært borti det?

99,9 prosent sikker på at det er bensinpumpa di;)

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om det. Min tok kvelden for ett år siden, den hakket ikke men det var en gang den ikke startet. Så kom den og så gikk det noen dager og da daua den helt.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter også opp den!

Jeg bytta pumpe for et par mnd siden selv. Samme symptomer som du har.

En på jobben her hadde akkurat det samme prob med sin primera i forige uke.

PS: om du skal kjøpe ny pumpe tror jeg jaggu Mekonomen selger de 1000-1500 kr billigere enn birger n haug.

Skader jo ikke å sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå må dere gi dere:) jeg bytta pumpa selv i vinter, og jeg er 99,9% sikker på at det ikke er den, hører jo at den starter når jeg vrir om tenninga.. bilen er ferdig iløpet av dagen, så vi får se:)

ja, mekonomen selger den 2000,- billigere en nissan her i tromsø.. helt sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lignende problem med min Primera.

Startet da jeg skiftet om til sommerdekk for et par uker siden. Tror ikke det er noen sammenheng, dog.

Men problemet er at motoren yter som en 40-hester for øyeblikket, ihvertfall de første minuttene av kjøreturene. Jeg må opp på noenlunde høyt turtall før den begynner å jobbe. Kjører jeg på 2000-2500 omdreininger, går det i rykk og napp, og jeg må da gire ned om jeg kommer til bakker. Den kjennes også veldig tung når jeg tar løst i førstegir.

Skal ha den inn på verksted på tirsdag så vi får se da. Håper de finner ut av problemet, så jeg kan ha det litt morsomt :) Heldigvis er det garantisak, så kostnader intet hinder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Minner meg om den gangen jeg skulle starte bilen etter 3 uker sengeliggende pga sykdom. Glad og fornøyd så satte jeg meg inn som vanlig og vrei om nøkkelen og det bare hørtes ut som en sliten gammel bikkje som bjeffa litt. Etter mye feilsøking og piss, så fant vi ut at bilen var totalt tom for bensin. Bensin fordunster vist kan det virke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som er hekta på Toyota. Mye grunnet at han er Toyotamekaniker, muligens.

Men saken er at han hadde en Camry V6. Denne hadde et hinsides bensinforbruk. Ofte når han kom i garasjen etter at bilen hadde stått der over natta, kunne han lukte en eim av bensin. Det man da fant ut, var at bilen forbrukte bensin også lenge etter at den var stanset. Tror han hadde et snittforbruk på over halvannen liter på blandetkjøring. Om vinteren over to liter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider