mop81 Skrevet Januar 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2013 Jeg har en sharan 1,9TDI som jeg nå opplevde store problemer med. Mens jeg kjører går bilen plutselig opp i fullt turtall, og stopper ikke selv om jeg vrir om tenningen. jeg må sette bilen i gir og holde bremsen inne for å kvele motoren. det kommer dessuten mye vit eksos som lukter svidd. har ikke vann i olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2013 Årsmodell er relevant her, eller enda bedre, motorkoden. Kan være feil på dieselpumpe eller defekt turbo? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mop81 Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2013 Årsmodell er relevant her, eller enda bedre, motorkoden. Kan være feil på dieselpumpe eller defekt turbo? Årsmodell er 97 motorkode 1Z/ANU Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2013 Defekt turbo, som gjør at bilen "går på olje" Så lenge motor går rundt pumpes det olje rundt og inn i sylinderene igjen. Ny turbo gjør susen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2013 Enig med de andre som sier turbo. Søk på "Runaway diesel" på google. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Definitivt Turbo. Kjent problem på den motoren etter mange km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg