Evelen Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Hei. Kjøpte for et par måneder siden en Honda Civic 2001 mod med bruktbilgaranti "3mnd/3000km". Jeg har siden da tengt å ta en naf test, så jeg bestilte en to måneder etter kjøp, så en måned igjenn ved kontroll. Problemet er at frem til i dag har jeg lagt merke til at km sniker seg opp mot 3000kr, og jeg greier ikke holde meg under før testen, ringte naf og spurte om det var mulig å få noe før, men det var ingen ledige timer. Greit nok, da måtte jeg vente, og for en halvtimes tid satt jeg den inn, har gått ca 3300km siden kjøp, men bare 2 måneder. Hvordan stiller jeg dersom det skal være noen feil på bilen? Da tenker jeg juridisk, men også hvor "nøye er dem på et par hundre km"? mvh Flemming Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Når det står 3mnd/3000km så antar jeg garantien gjelder for det som oppnåes først av de to. Sånn jeg ser det så har garantien gått ut siden 3000 km er overskredet. Men dette er jeg ikke sikker på,bare sånn jeg ville tolket det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Stemmer som Rsele skriver, garanti 3 mnd eller 3000km, altså det som inntreffer først. Men, dersom NAF finner alvorlige feil eller mangler som du ikke ble opplyst om, og selger burde forventes å vite om, da har du gjerne en sak. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Februar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Stemmer som Rsele skriver, garanti 3 mnd eller 3000km, altså det som inntreffer først. Men, dersom NAF finner alvorlige feil eller mangler som du ikke ble opplyst om, og selger burde forventes å vite om, da har du gjerne en sak. Da fikk jeg den tilbake fra NAF, helvigvis bare noe småpell. eneste som kanskje er av betydning er justering av høyde venstre nærlys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Kjør tilbake til selger og hør om du får justert lyset på garantien, er jo lov å spørre. Koster de lite (noen minutters arbeid) og de får en (til) fornøyd kunde ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg