Gjest hafnor Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Jeg kjøpte biltemas billige pinnesveisapperat og satte igang å trene. Jeg har tidligere gått sveisekurs og er derfor ganske stø på hånden. Jeg prøver å sveise i skjøten når to rør kobles sammen. Det virker ikke som jeg har for sterk varme. Det ser ut som trådene blir fine, men når jeg tar slaget vekk er det likevel småsprekker, det blir en slags statossjokolade, -svartsotede sprekker.Spørsmålet er hva gjør jeg feil- er det teknikken? Jeg bruker en Esab-elektrode 2.0mm, - hva funker best vertikal eller horisontal sveising? Kan metallet i Biltemas eksosrør være en vanskelig blanding? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 er det slaggrenner i sveisen?hvilke esab pinner bruker du f.eks 4808 el 4600.på slike billig trafoer er det blandings pinner av typen 309 som er det letteste og sveise med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest hafnor Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 jeg bruker 43.32 - husk dette er pinne sveis. Den du nevner finner jeg bare på mig i esab-infi-broskyren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makaloli Skrevet April 1, 2013 Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 309 er vel best på alt av små jobb sveising. Har jo også mye å si hvordan grunnarbeid du har, sliping rengjøring o.l.. Trenger sikkert ikke mer enn maks 65-80amp. Har jo litt å si på godstykkelse på rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet April 1, 2013 Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 sveise eksosrør med PINNER? jaja da har jeg sett det og! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet April 1, 2013 Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 sveise eksosrør med PINNER? jaja da har jeg sett det og! Det er første april vet du. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 1, 2013 Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 sveise eksosrør med PINNER? jaja da har jeg sett det og! Ikke noe problem det med rett apparat og at du kan sveise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 1, 2013 Rapporter Share Skrevet April 1, 2013 Det er første april vet du. Kansje se på datoen på første posten i tråden her ;) Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg