Gå til innhold

startproblermer etter bruk av defa warmup

Ranger emnet


trondstegedal

Anbefalte innlegg

hei.

før jul i fjor monterte jeg defa kupevarmer i min golf gl 1995 mod. og nå for 1 eller 2 uker siden oppdaget jeg at bilen er veldig tregstartet etter bruk av kupevarmeren. må prøve 5-6 ganger før den starter. før dette fungerte det normalt. dette er bare når jeg bruker kupevarmeren. når jeg starter bil uten bruk av dette starter det med engang. har bare montert kupevarmer har ikke motorvarmer! så va i all verden kan forårsake dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å la bilen stått over natta uten kabelen koblett til, da starter den med engang. men så fort jeg kobler den til og lar den stå i en stund, da blir bilen veldig tongstartet. har prøvd og gjort dette når det var 20- ut og 0 grader ute men ingen forskjell. så det må nesten være noe med kupevarmeren som er problemet.

og uansett så bruker jeg å ha kupevarmeren koblet til bilen hverdag om natta.

Endret av trondstegedal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt helt på spissen, så kan kupèvarmeren varme opp vannet i v.app-registeret, men at dette skal kunne gi feil signal på tempsensor til kjølevann fra første kinn kan jeg ikke skjønne.

 

En kupèvarmer er koblet opp på ett helt eksternt opplegg, hvis eneste fellestrekk er at jording er i karosseriet, samme som minusen til batteriet, om det så hadde vært full jordfeil har det ingenting å si for bilen da det ikke finnes spenningspotensiale mellom bil og hus.

 

Det må være noe annet som er forskjellig, har du batterilader på defaen? Noe annet du gjør forskjellig når den blir brukt.

Kobler du fra strømmen før du starter, gjør det noen forskjell(elektromagnetisk støy), gjør det noen forskjell å bruke en skjøyteledning inn døra i stedet?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har kun kupevarmer. og den er koblet opp helt eksternt som du sier.

har prøvd og starte med ledningen og uten ledning men ingen forskjell. kan prøve med skjøteledning inn døra,

men syns det er rart for dette har jo fungert normalt før, kan det være noe som blir på virket av støy eller noe sånt? har det noe si hvordan kablene blir lagt i motorom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det kan være problem med tenning. Ofte sprekker i coil eller fordeler som gir overslag til jord ved fuktighet (kondens). Sjekkes best når motor går ved å spraye vann (spruteflaske) på coil, fordeler og plugger. Er det sprekker så stopper motoren tvert.

 

 

 

Er kanskje usannsynlig at temperaturforskjeller p.g.a. kupevarmer skal forårsake kondens,

men er uansett kjapt å sjekke.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår