Hot Rod Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 F.eks BMW har en boltdeling på 5-120 Typisk amcar-deling (Chevrolet) er jo tilsvarende i tommer som blir noe slikt som 5-120,65 Går det greit å bruke BMW-felg på en bil med 5-120,65 boltmønster, eller blir dette litt sånn halvveis og usikkert? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Jeg synes det høres litt skummelt ut å kjøre rundt med hjulbolter som står litt i spenn, men jeg vet om mange som har kjørt med BMW felger på Chevy i mange år uten problem og påstår det går helt fint.Sikkert viktig å ettertrekke hjulene ihvertfall Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale 16v Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 det går så greit så,det er ikke noe forsjell og snakke om i heletatt. kjørte med 17"hamman motorsport felger på en 70 1/2 camaro z28 som jeg hadde.nå kjører jeg en lancia delta hf integrale og den har 4x98,men det går helt fint med 4x100(0,5mm feil pr.hull og det er ingen ting og bry seg med) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 BMW felger på Chevy går fint da det er som du sier 0.65mm forskjell er ikke dette noe problem. Kjører med dette selv og det funker som bare det og har gjordt det i mange mange år. Men og kjøre 4x100 på en Lancia med 4x98 er galskap da blir ting virkerlig i spenn for her snakker vi om 2mm pr hull... Sjekk hvordan man skal måle bolt diametere så skjønner du hva jeg mener. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale 16v Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 det går fint med orginalbolter,men jeg kjører med bolter som har flytende kon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by integrale 16v det går fint med orginalbolter,men jeg kjører med bolter som har flytende kon Med flytende kon går det men godkjent er det ikke. Med std bolter er galskap spør du meg men.. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t.a nilsen Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 kosn felga fra andre bila passe på mopar bila? har en 69 dodge dart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 og for å gjøre forvirringen komplett..hvordan regner man om?så noen sinnsykt kule felger til salgs på nettet for en stund siden..18toms polerte kromfelger til AMcar..ok pris også..ligna prikk lik på Saab sine Aero felger..men stod bare "passer små og store boltsirkel"... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Er vel kombi bolt mønster på de da...Liten bolt sirkel GM er 4,75" og stor GM er 5" da er det bare og gange med 25,4 til mm. Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Chevrolet og Jaguar har f,eks samme boltsirkel 5-120,65, men hub c/c og ET er ganske forskjellig.Og det er der problemet kan ligge. http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 De fleste amcars har vel fra null og nedover i innpress (Negativt innpress, altså). Mens alt av Jaguar har 30mm postitivt innpress. Et tankekors: De aller fleste 34 Ford hotrods med Jaguar bakaksel har S-type aksel. Den er 140cm bred, men det er litt i smaleste laget for 34 ramma. Så derfor putter man på spacere på ca 2cm på hver side og setter på amcar-felger med 1/2" negativ innpress (som er ganske vanlig) 2 cm + 1/2" (1,27cm) blir ca 3,3 cm negativt innpress på en aksel som er bygget for 3 cm postitivt innpress skulle gi en sporviddeøkning på 6,3 cm pr dekk eller 12,6 cm totalt. I Norge tillates 1,5 cm totalt..... Nå tåler nok lagrene på Jaguar akselen dette pga at den er bygget for en mye tyngere bil, og i tillegg er solid overdimensjonert også for den. Men det blir likevel litt feil synes nå jeg.... Er igrunnen rart de ikke har oppdaget denne "offisielle hemmeligheten". De er jo svært nøye på dette med sporvidde-endring ellers. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet April 30, 2004 Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Originally posted by t.a nilsen kosn felga fra andre bila passe på mopar bila? har en 69 dodge dart... På min dogde så sitter det nå Amazon felger eller er det pv felger. husker ikke helt... Supra felger passer også. når det gjelder boltsirkel iallefall. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.