Gå til innhold

Eurofelger på amcars?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres litt skummelt ut å kjøre rundt med hjulbolter som står litt i spenn, men jeg vet om mange som har kjørt med BMW felger på Chevy i mange år uten problem og påstår det går helt fint.Sikkert viktig å ettertrekke hjulene ihvertfall

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW felger på Chevy går fint da det er som du sier 0.65mm forskjell er ikke dette noe problem.

 

Kjører med dette selv og det funker som bare det og har gjordt det i mange mange år.

 

 

Men og kjøre 4x100 på en Lancia med 4x98 er galskap da blir ting virkerlig i spenn for her snakker vi om 2mm pr hull...

 

Sjekk hvordan man skal måle bolt diametere så skjønner du hva jeg mener.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

og for å gjøre forvirringen komplett..hvordan regner man om?så noen sinnsykt kule felger til salgs på nettet for en stund siden..18toms polerte kromfelger til AMcar..ok pris også..ligna prikk lik på Saab sine Aero felger..men stod bare "passer små og store boltsirkel"...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste amcars har vel fra null og nedover i innpress (Negativt innpress, altså). Mens alt av Jaguar har 30mm postitivt innpress.

Et tankekors:

De aller fleste 34 Ford hotrods med Jaguar bakaksel har S-type aksel. Den er 140cm bred, men det er litt i smaleste laget for 34 ramma. Så derfor putter man på spacere på ca 2cm på hver side og setter på amcar-felger med 1/2" negativ innpress (som er ganske vanlig)

2 cm + 1/2" (1,27cm) blir ca 3,3 cm negativt innpress på en aksel som er bygget for 3 cm postitivt innpress skulle gi en sporviddeøkning på 6,3 cm pr dekk eller 12,6 cm totalt. I Norge tillates 1,5 cm totalt.....

Nå tåler nok lagrene på Jaguar akselen dette pga at den er bygget for en mye tyngere bil, og i tillegg er solid overdimensjonert også for den. Men det blir likevel litt feil synes nå jeg....

 

Er igrunnen rart de ikke har oppdaget denne "offisielle hemmeligheten". De er jo svært nøye på dette med sporvidde-endring ellers.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår