Gå til innhold

Problem med bensinmåler

Ranger emnet

janbunn

Anbefalte innlegg

Hei!

Bensinmåleren i bilen min (audi a4) viser feil nivå. Når den er full så ligger nåla langt til høyre og når tanken er tom så viser den halv tank. Så det jeg lurte på var om det er noen mulighet for å resette eller stille inn nivået på bensinmåleren? Enten en skrue bak måleren eller? Bensin lampen lyser når jeg må fylle så sensoren må jo være i orden.? Har prøvd å ta ut sikringen til dashbordet og bensin pumpa.

Takker for hjelp!

- Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke justeres med VAG-COM på en så gammel bil. Ikke sikker på hvordan det er på B5, men på B4 kan tankmåler justeres manuelt vha å dra ut pinnen foran tankmåler (den som er plant med glasset). Mulig det er også går på B5, da fra instrumentets bakside?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke justeres med VAG-COM på en så gammel bil. Ikke sikker på hvordan det er på B5, men på B4 kan tankmåler justeres manuelt vha å dra ut pinnen foran tankmåler (den som er plant med glasset). Mulig det er også går på B5, da fra instrumentets bakside?

Du mener de to pinnene som stikker ut av glasset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve instrumentpanelet er kalibrert og skal normalt ikke feile, dog kan giveren i tanken gi ut feil verdi eller noen har bøyd flottøren da pumpa en gang ble byttet?

Det skjedde på vei opp til hytta og det var veldig mange minus på vei opp dit. men det er merkelig om det er det som har gjort det... det skjedde mens jeg kjørte, den gikk bare ikke ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider