Gå til innhold

Mangler etter EU

Ranger emnet

Golf2td

Anbefalte innlegg

Mazdaen har vert inne på kontroll. der fikk den følgende mangler:

-1.1.10 2 Farlige sprekker i bremseslange-Bak

-4.7 2 Baklys- defekter - Høyre

-6.9 1 Eksoslekasje- Fra fleksirør

-7.8 1 Varseltrekant mangler

-8.2 2 Lamdaverdi utenfor 1+0.03 eller utenfor fabrikatens verdiområde

Jeg leverte inn bilen UTEN eksoslekasje. Da jeg fikk bilen tilbake promper den som bare det!

Fikk dessuten 2-Er feil på en deffekt pære bak?. kan da ikke stemme?

Lamdaverdien var høy. de sto på sitt og sa at det er pga deffekt fleksirør og at fleksirøret kommer FØR lamda!

Fakta er det at den er montert rett i eksosmanifolden!. og fleksi sitter under torpedo

Jeg kjører bilen på ren E85. kan det ver det som lager høy lamda?. co gikk den gjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok pirket litt et sted de så det var rett før det ble eksoslekkasje, da med lekkasje som resultat ;)

Defekt lyspære foran gir ikke 2er feil, men de er strenge på bak- og bremselyspærene, kvalifiserer jo nesten til en 2er feil om de ikke fungerer ;)

Lambdafeilen kommer nok av at du kjører på E85 ja, hvorfor gjør du det?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdafeilen kommer nok av at du kjører på E85 ja, hvorfor gjør du det?

Jeg skulle bare se om den gikk på det. så fikk jeg time på eu før jeg fikk kjørt det opp:).

bremseslange koster 330kr pr stk. Dette syns jeg var dyrt. Noen som vil hjelpe med og finne billig på nette?.

Regnr: DH 21076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det kan stemme med 2'er feil på lys bak. Viktig å markere hvor bilen er. Farlig om du kun kjører med et lys bak

Bytt bremseslange, bytt pære. Bytt flexi røret og kast inn en varsel trekant så blir nok bilen god igjen

flexi var 1-feil. så det må ikke tas med en gang. Varseltrekant er det i bilen. i brønnen bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremseslange koster 330kr pr stk. Dette syns jeg var dyrt. Noen som vil hjelpe med og finne billig på nette?.

Regnr: DH 21076

Denne til 135,- --> 121752 Bremseslange MAZDA 323 C IV, 323 F IV, 323 S IV - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruvat

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. fant fleksirør på den siden. men vanvittig billig. er da av veldig dårlig kvalitet?. meca skal ha noe over 2000,- og mekonomen 1650,-. . legger med en link 96936 Eksosrør KIA SEPHIA, MAZDA 323 C IV, 323 F IV, 323 S IV, MX-3 - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruvat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står nå i linken din her og inne på der at det er til Kia og Mazda ;)

ja, men var så billig. fant en som var dobbel pris på samme side.. hva som er forskjell?

64746 Eksosrør KIA SEPHIA, MAZDA 121 II, 323 C IV, 323 F IV, 323 S IV, 323 S V, MX-3 - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruvat den siste er orginal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider