Gå til innhold

Tannstagmansjetter 1000 kr ?!

Ranger emnet

thomasb_

Anbefalte innlegg

Må få Peugeoten eu godkjent (1,6 2001 mod) og har 2er feil på en defekt tannstagmansjett på den ene siden.

Vurderte å bytte dette selv, men trenger firhjulskontroll derfor lar jeg merkeverkstedet gjøre det. Arbeidsmessig ble det nesten samme pris (200-300 kr mer) for at de bytter tannstagmansjetten, fordi det er ikke så mye ekstra arbeid når de først tar firjulskontrollen. Derfor synes jeg det var greit i og med at jeg ikke vil kjøre med skeiv forstilling i flere uker.

Uansett reagerte jeg på prisen på tannstagmansjetten , ca. 1000 kr for den lille mansjetten ( minus rabatt så ble ca. rundt 800 kr). Jeg ser de tar rundt 180-200 kr på Mekonomen og Meca for denne mansjetten. Derfor synes jeg det er helt helt vilt at denne koster 5 ganger mer enn det gjør hos de sistnevnte. Jeg spurte kundebehandleren om det virkelig stemte, og insisterte på at han hadde lett frem feil del. Neida det var riktig sa han. Er dette helt normalt at originale deler er så mye dyrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje bare gummimansjetten som koster 186,25 kr på Meca. Og bare den de har på Mekonomen. Mener de originale var plast ja (se bildet).

Er plastmansjettene bedre enn gummimansjettene? Blir nesten for dumt å medbringe uorginale deler til et merkeverksted ;) Hadde bare spart rundt 400-500 kr ved å gjøre det selv (og ta firhjulskontroll + etterkontroll hos Peugeot etterpå), så da er det vel rimelig greit uansett.

[ATTACH]36478[/ATTACH]

post-40482-13804854801259_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på neste gang du skal ha bilen din på verksted, innhent priser fra andre verksteder og ta med det billigste tilbudet (skriftlig) til BOS.

Dem har nemlig prisgaranti.

Dette fikk jeg opplyst på mitt Peugeot verksted nå i desember. Var innom for og kjøpe lakkstift og spurte samtidig om pris på bytte av reg reim.

Da sa han at jeg skulle undersøke pris hos andre og ta med det beste tilbudet tilbake og dem ville gjøre jobben for samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Kjenner du til om det er mye tøv med disse bilene ?

Syns jeg bytter noe småplunder hvert år på denne bilen, alltid et eller annet ledd, mansjetter, reimer osv som ryker.

Sånn er det på de fleste biler

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider