jan kristian Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Hey.. Var ute å kjørte bilen i går. Da oljetrykk lampen startet å lyse. Ikke mer enn 10 sekunder etter kom en ufin lyd fra bilen og jeg stoppet 10 meter etterpå. Hva skjer ? takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Stoppet du eller stoppet motoren? Hva skjer? Jo, det som skjer er at motor ikke har oljetrykk, er derfor varsellampen for oljetrykk lyser ;) Lyden fra motoren er av samme årsak - manglende oljetrykk til smurning, ventilløftere, kjedestrammer osv. Har du olje på motoren? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan kristian Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Stoppet du eller stoppet motoren? Hva skjer? Jo, det som skjer er at motor ikke har oljetrykk, er derfor varsellampen for oljetrykk lyser ;) Lyden fra motoren er av samme årsak - manglende oljetrykk til smurning, ventilløftere, kjedestrammer osv. Har du olje på motoren? Jeg stoppet bilen. sjekket oljen rett etterpå, og der var det mer enn halvfullt.. Hva gjør jeg nå ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Hvilken motor har du (motorkode helst). Det du IKKE gjør er å starte motoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan kristian Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 hvilken motor har du (motorkode helst). Det du ikke gjør er å starte motoren. awt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan kristian Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 awt awt 1.8T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 AWT ja. Dersom det aldri har vært problemer og oljetrykket forsvinner plutselig så vil jeg anta kjeden til oljepumpa di er røket/defekt. Enkel sak å bytte men må ned med bunnpanna for tilkomst. Kjeden er nr. 9, pumpa 1. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan kristian Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 AWT ja. Dersom det aldri har vært problemer og oljetrykket forsvinner plutselig så vil jeg anta kjeden til oljepumpa di er røket/defekt. Enkel sak å bytte men må ned med bunnpanna for tilkomst. Kjeden er nr. 9, pumpa 1. Tusen takk for hjelpa :) Da skal jeg få tatt en titt på det. :) Men tror du motoren kan ha skjært seg ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Ikke bestille før det er verifisert, men kjede finner du på 200175 Kjede, oljepumpedrift AUDI A3, A4, A6, TT, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, CORDOBA, EXEO, EXEO ST, IBIZA III, IBIZA IV, INCA, LEON, TOLEDO II, TOLEDO III, SKODA FABIA, OCTAVIA, SUPERB, VW BORA, CADDY II, CADDY III, GOLF, GOLF IV, GOLF V, GOLF VI, JETTA eller 200176 Kjede, oljepumpedrift AUDI A4, A6, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA IV, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA, OCTAVIA, ROOMSTER, SUPERB, VW BORA, GOLF IV, MULTIVAN V, NEW BEETLE, PASSAT, POLO, SHARAN, TRANSPORTER V - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruv avhengig av chassisnummer. Bunnpannepakning 18932 Tetning, oljepanne AUDI A4, A6, VW PASSAT - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruvat og gjerne ny kjedestrammer til oljepumpa 200177 Strammer, styrekjede AUDI A3, A4, A6, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA IV, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA, OCTAVIA, ROOMSTER, SUPERB, VW BORA, GOLF IV, MULTIVAN V, NEW BEETLE, PASSAT, POLO, SHARAN, TRANSPORTER V - Skruvat.no bildeler på nett fra Sk Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 (endret) Så lenge du stoppet umiddelbart etter varsellampe kom på så har ikke motor tatt skade av dette :) Det mest vanlige problemet ved manglende oljetrykk er tett oljesil, dette som følge av alt for lange oljeskiftintervaller. Siden dette kom så brått på din, og med påfølgende ulyd, så tipper jeg derfor det er kjedet. Men, om du først tar av bunnpanna så hadde jeg byttet pumpa i samme slengen. Gjerne også montert på ny oljesil eller i det minste rense denne. Endret Februar 7, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Viss det ikkje er kjede som har røke, så kan trykkbegrensingsveltilen kilt seg fast eller så kan fjøra ha knekt. Eller så kan det ha oppstått ein litt store innvendige lekasje. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audigeir Skrevet Mars 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Skal skifte oljepumpe på min AWT motor i helga, finnes det en how to tråd på dette? Siter Geir C98 Audi A8 2.5Q93 Cab 2.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg