ulsnes Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Hei! Jeg lurer på hvordan jeg skal få løs den mutteren her.. Det er en AC Delco dynamo som kommer fra en Chevrolet G30 1991 om det er viktig. Får den ikke av.. Så lurer på om det er en triks løsning eller om den bare er rustet fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Beste måten og få løs den på er med muttertrekker. Stikk innom et bilverksted o.l så får de den nok av på et lite øyeblikk. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulsnes Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Jeg får gjøre det :-) Jeg har prøvd med skralle og fastnøkkel men får ikke rikket på mutteren! Sitter bare dønn fast på skruen. Så drar bare skruen rundt.. Får nok dra innom et verksted :-) Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Det spørs litt hva du skal redde, dynamoen eller reimskiva. Om reimskiva kan ofres så burde det vel gå an å spenne den fast og bruke en latmannsarm på muttera. Rikelig oppvarming først, og så rustløser vil hjelpe. . . . men det beste er muttertrekker . -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulsnes Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 (endret) Jeg skal åpne dynamoen. Den skruen er ikke jo ikke fast, men mutteren er rustet fast. Så om jeg vrir på mutteren så følger bare skruen med. Så muttertrekker blir vrient å bruke da jeg ikke får holdt igjen skruen.. EDIT: Om jeg spenner fast reimhjulet skikkelig så går det selvfølgelig med muttertrekker ;-) Endret Februar 7, 2013 av ulsnes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Muttertrekker vil gjøre jobben !! ;) breen There doen that ;) Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulsnes Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Har prøvd med muttertrekkeren nå. Den vil ikke løsne i det hele tatt... hmm.. Noen andre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Da må det varmes rødt, da løsner det garantert. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulsnes Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2013 Får prøve det i kveld :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulsnes Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2013 Nå har jeg prøvd alle triks.... Rustløser, varme opp, latmannsarm muttertrekker, og Bergheim skulle ha 1000,- bare for å se på den.. Ikke nødvendigvis åpne den! Noen flere forslag??:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2013 Da har du garantert ikke varma godt nok og brukt latmansarm. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2013 Kjøp en innbytte dynamo eller en tur til en hugger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2013 Legg reimhjulet og mutra i en kasse eller no, fyll opp med helt ny cola å la det akkurat bare flyte over reimhjul og ikke selve dynamo. La det så ligge i 24 timer, Cola får rusta til å løse seg opp.. :) Da får du ivertfall bevist at cola ikke er bra for tenner også! :lol: Edit: Selvfølgelig, snu bare dynamo slik at reimhjulet peker ned i kassen. :) Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Kolstad Skrevet Februar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2013 Det er ikke lings gjenger da?Må dra den andre veien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2013 Kan fort være venstregjenget dette :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg