Gå til innhold

Delebestilling - Haster!

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er i en jobbsituasjon hvor jeg er utleid til en fabrikk - Det betyr 590 kilometer i uken for å komme fra der jeg bor til fabrikken, mellom fabrikkem og brakken jeg bor på, og hjem igjen i slutten av uken. Dette skal pågå fram til 15.mars

 

Bilen min trenger ny toppakning - I dag gikk andre forsøket på å fikse den i dass - nå har jeg kjørt 1100km med den siden jeg merket at den ble dårlig, og nå tør jeg ikke kjøre lenger

 

Første gangen bestilte jeg kun toppakning.

Da viste det seg at jeg også måtte ha nye strekkbolter.

 

Neste uke fikk jeg ordnet nye bolter og verktøy - Da hadde jeg ikke tid.

 

Denne uken hadde jeg tid, men nå viste deg seg at bilen min har topplokkspakning i kork, og den må byttes - Så da må den bestilles opp igjen.

 

For å unngå flere slike situasjoner, er det noen flere ting jeg burde tenke på?

Jeg har pratet med sjefen min, og jeg får leiebil i EN uke - Det betyr at jeg bestiller i morgen, reiser på jobb på mandag, kommer tilbake torsdag, og da skal bilen fikses før mandag igjen!

 

Så jeg må ha ALT på plass i morgen - Er det NOEN flere ting jeg burde tenke på?

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppakning i kork ja, skulle tatt seg ut..

 

Ny olje og filter, kjølevæske, toppakning, topplokksbolter, toppdekselpakning om den ikke er nylig byttet, rettholt for å sjekke toppen, tannreim og strammehjul om ikke nylig byttet, eksospakning.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente toppdekselpakning i kork :)

 

Nå har jeg følgende:

 

Toppakning

Strekkbolter

Olje og filter

Kjølevæske

 

Da skal jeg bestille følgende:

 

Toppdekselpakning i gummi

Strammehjul

Tannreim (registerreim?)

 

Og her kommer et noe teit spørsmål;

Hva er et rettholt?

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegreier - Men jeg tror jeg venter med tannreima - Jeg skal bare holde liv i balja fram til i Mars, slik at jeg kan få VR6en EU-Godkjent.

 

Så snart den er det, skal jeg ha ut motoren fra bruksbilen, og overhale den :)

 

Men, er det NOEN flere overraskelser jeg kan treffe på når jeg skal bytte toppakningen?

For, i morgen bestiller jeg deler :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, er veldig lite komplisert å bytte pakning på 1800motoren. Pass på å ha riktig tiltrekkningsmoment og rekkefølge, samt fint sandpapir til å pusse vekk pakningsrester fra topp og bokk. Trykkluft til å blåse ut olje/vann fra bolthull så du ikke sprenger blokka når du drar til boltene.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår