Gå til innhold

Speedometer/ Elektriske problemer A3 2000Mod

Ranger emnet

Makers Mark

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen her inne hadde noen gode innspill angående mitt problem med min A3.

Speedometeret blinker sammen med resten av instrumentpanel.Nålene på fart og turtall rører seg ikke.

Det er også noe som trekker strøm fordi jeg har kjøpt nytt batteri nylig og dette tømmer seg iløpet av en natt.

Jeg googlet problemet og fant endel ting på bla Youtube.Får intrykk av at dette er ikke en fullstendig uvanlig ting som kan forekomme.

Jeg tenkte nå å kjøpe nytt speedometer fordi jeg leste at det kunne ligge i speedometer-huset,men egentlig er dette ett mer eller mindre skudd i blinde.

Hadde satt stor pris på om noen hadde delt sine erfaringer med dette om de vet noe.

Bilen er pen men nå er det rett før den går for kaffepenger på Autodb.Er drita lei.

Jeg har lagt ved en video-snutt fra youtube med EKSAKT samme problem som jeg har

Audi A3 Dashboard Problem - YouTube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inni panelet er det en chip som styrer akkurat de komponentene som feiler hos deg, denne heter Motorola MC68HC908AZ60. Er nok denne som bør skiftes.

MC68HC908AZ60A-2.jpg

Takk for svar.

Hvor er denne lokalisert?Er den i selve speedometeret?Har skrudd ut speedometeret og det hvite dekselet bakpå.

Er det en av dem som ligger bakpå "kretskortet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er loddet på kretskortet men dette er ikke noe du bytter selv. Må i tillegg parres mot bil (startsperr) etterpå.

Ok.

Hva med å alternativt skifte speedometer?Kan brukte deler brukes?

Hva mener du er det mest hensiktsmessige og rimeligste?

Jeg beklager visst jeg er litt grønn her men jeg lærer fort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider