Gå til innhold

Klikkelyd når jeg vrir tenninga (02 mod)

Ranger emnet

prblmvksn

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Corolla stv 02 mod.

I går kveld brukte jeg bilen, og alt virket helt fint.

Da jeg skulle starte bilen i dag tidlig, ville ikke bilen starte.

Alle lys på dashbordet og midtkonsoll kommer på når jeg vrir tenninga første hakk. Når jeg vrir et hakk til skal bilen starte. Men da kommer det bare en klikkelyd. Holder jeg nøkkelen vridd kommer det gjentatte klikkelyder.

Kan det være noe med batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om instrumentlys og innebelysning blir svak når du vrir nøkkelen til startposisjon så har du tomt batteri,

eller dårlig kontakt på batteriet, eller batteri til gods.

Om det er nok spenning på batteriet, kan det være starteren som ikke vil slå inn.

Prøv å gi den et bank med hammeren når en kammerat forsøker å starte.

Det kan også være tenningslåsen.

Kan sjekkes med å prøve å starte ved å koble sammen den tykke og tynne kontakten på starteren.

NB: Bilen ikke i gir !!!

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg var ute i stad og forsøkte en gang til. Da ble lysene på dashbordet (speedometer, varsellys osv) gradvis svakere. Det kan virke som klikkelyden også blir noe svakere... Prøvde å skru på frontlysene, men det gikk ikke. Da jeg skulle låse bilen, måtte jeg gjøre det manuelt på hver enkelt dør. Autolåsfunksjonen på nøkkelknippet virket ikke. Jeg har ikke så peiling på bil, men om det skulle vise seg å være batterirelatert (som jeg også tror det er), er det en kostbar affære å få ordnet opp i på et bilverksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjørte bilen og alt virket i orden i går så kan det hende du har deffekt dynamo. Den er uten tvil strømtom. Få satt den på lading og få målt ladespenninga.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider