Gå til innhold

Iphone 4 - 2008 Passat, Oppkobling mot Bluetooth og telefon

Ranger emnet

AndeHo

Anbefalte innlegg

Hva slags spiller har du? 2008 mod, har vel rcd 300 eller RNS2 vis den har navi. Er ikke bluetooth i noen av disse. Kun RNS 310/510 osv. Kom vel fra 09-10 modellene.

Kjøp deg RNS510 med orginal bluetooth eller Kufatec sin bluetooth modul. Kjøper du sistnevnte, så får du opp en tilleggsmeny med, digitalt speedo, oljetemp, vanntemp, turtall, volt, tankvolum i L, og turbotrykk. Dette funker kun vis du har fullt display mellom klokkene..

Har montert dette i min 07 mod og fungerer feilfritt :)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Jeg har også et integrert telefon tastatur. Slik som dette[ATTACH]36550[/ATTACH]. Er dette da koblet opp mot telefon adapteren som ligger i armlenet ?

Hva med menyen som jeg har i kjørecomputeren ? Der har jeg jo mulighet til å søke opp enheter.

Jeg har den som heter RNS 300 på dette bildet [ATTACH]36551[/ATTACH]

post-76160-13804854805115_thumb.jpg

post-76160-13804854805175_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Men hva tror du om muligheter for tlf oppkobling? Er det noe eksternt system som har med den adapteren som ligger i armlenet ? Og at jeg da må koble tlf min til den for å kunne bruke opplegget som er i bilen.

Et annet spørsmål ? Hvor mye jobb er det å bytte til feks RNS 510. Hva må gjøres for at resten av telefon og meny systemet skal samspille med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det som ligger i armlenet er et eksternt system. Sjekk om du har en boks under passarsjesetet.. Og instalere RNS510 er ikke problem. Er vel bare og bytte. Din er e n 08mod og mener og huske at du ikke trenger og programere noe som helst i bilens canbus. Programerte ikke noe i min ihverfall.. Mulig det ble kodet bort den boksen under setet hos meg, sånn at det ikke ble noe konflikt med det nye telefonsystemet mot det gamle.

Er en kar litt i utkanten i Oslo, Kløfta, som driver med sånt. Kjøper du spiller av han monterer og koder han gratis..

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oppsettet du har, kan kun brukes til å ringe med, det går ikke streame musikk via dette. Tror det skal være mulig og få koblet til iPhone via bluetooth til bilen din, slik at du bruke den.

Du må ha f.eks RCD510 (nesten helt lik RNS510, men uten navi) eller RNS510, disse støtter streaming av musikk via bluetooth. Hvis ikke kan du kjøpe 2-din ramme som passer til passat 3C, og handle f.eks en Pioneer 2-din spiller, eller et annet merke :).

For å ta ut spilleren din så kan du se her: http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/242409-ta-ut-spilleren-i-passat-3c-2007-a.html

For å montere ny RCD/RNS510, så er det samme prosedyre, men vet ikke om du må koble til diagnose, og aktivere/kode noe greier.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Så alternativet som jeg har er i dag, er da enten å få kodet om den bluetooth enheten som sitter i bilen slik at den kan kobles opp mot iPhone 4 ? Bare for å kunne få snakket i tlf..

Eller å bytte til en annen enhet. Ved å bytte til en annen enhet? Må jeg da kjøpe en bluetooth modul i tillegg ? Eller kan jeg bruke den som sitter i?

Og et annet spm.. Det å kode spilleren. Er det noe alle verksteder kan, eller er det kun spesialister ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider